خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشکیل حزب الله سوریه زیر نظر ژنرال سلیمانی

به گزارش ادیان نیوز، بخش انگلیسی پایگاه اطلاع رسانی شبکه العربیه (alarabiya) در نوشتاری با عنوان “ایران، حزب الله جدیدی را در سوریه تاسیس کرد” نوشت: «ایران در تلاش است تا شبه نظامیان شیعه در سوریه را متحد کند و آنها را زیر نظر سازمانی در آورد.
هدف ایران ایجاد یک بخش نظامی قدرتمند بوسیله نیروهای شیعه است تا در کنار ارتش بشار اسد شروع به فعالیت کنند.»
العربیه در این گزارش آورده است: «این سازمان جدید که به شدت مانند سازمان پیشرفته حزب الله لبنان خواهد بود، ایرانی ها، افغان ها و عراقی های شیعه را دور هم جمع کرده است و “قاسم سلیمانی” فرماندهی اصلی را به عهده دارد.
این ارتش که شباهت زیاد به حزب الله لبنان دارد، به شدت در تلاش است تا عضوهای بیشتری را در سوریه به خدمت گیرد.»
این وب سایت در ادامه افزوده است: «این سازمان در حال حاضر آموزش هایی را به اعضای خود داده و زمان زیادی است که به عنوان یک سازمان مستقل در سوریه مشغول به خدمت گیری نیرو است.
طبق برآوردها شاکله این سازمان بطوری ایجاد شده است که حتی بعد از سقوط احتمالی حکومت بشار اسد نیز به کار خود ادامه دهد.»
العربیه با بیان اینکه “این حرکت ایران با به خدمت گرفتن جوانان سوری توسط ارتش سوریه همزمان شده است” به نقل از یک فرمانده اردنی گزارش می دهد که: «”فایز الدویری” فرمانده اردنی اخیرا اعلام کرده است که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران پشت این جریان است.
این فرمانده اردنی در ادامه می گوید: “تصمیم گیرنده در سوریه، ژنرال سلیمانی است و این ایده وی بوده است که نیروهایی از ایران به سوریه اعزام شوند.
وی در ادامه به برنامه های قاسم سلیمانی در آموزش نیروهای عراقی و شبه نظامیان شیعه می پردازد و می گوید: “این نیروها آماده اند تا در جنگ شهری سوریه نیز شرکت کنند.”»
العربیه در پایان می افزاید: «تهران به عنوان حامی بلند مدت سوریه می تواند با این سازمان جدید خود در این کشور، حمایت های جدیدی را از بشار اسد بوجود آورد. ایران جنگ سوریه را به عنوان یک بحران برای نفوذ ژئوپولوتیکی خود تلقی کرده و این جنگ را جنگ خود با آمریکا و غرب می داند.
از سوی دیگر سوریه نیز به پل استراتژیکی مهمی بین ایران و حزب الله تبدیل شده است.»
 منبع: جام
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.