خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعه بودن اینگونه است

ادیان نیوز: شیعه بودن مفهومى است پرمحتوا و مسئولیّت‏ هایى دارد که تحت عنوان «صفات‏ الشیعه» در بیانات معصومین علیهم السلام آمده است؛ و تنها به ادّعا و یا این که پدر و مادرم شیعه بوده، نمى‏ توان شیعه بود، ما از باب نمونه چند نمونه از این صفات را از کلام ائمه معصومین علهم السلام ذکر می کنیم.
پسر ابى نجران گفت: از امام رضا علیه السّلام شنیدم که فرمود:هر کس با شیعیان ما دشمنى ورزد، با ما دشمنى ورزیده، و هر کس شیعیان ما را دوست بدارد، ما را دوست داشته، چون آنها از ما هستند و از سرشت ما خلق شده‏ اند.
هر کس آنان را دوست بدارد، از ماست، و هر کس آنها را دشمن بدارد، از ما نیست. شیعیان ما به نور خدایى مى‏ نگرند و در رحمت خداوند غوطه ‏ورند و به کرامت الهى رستگارند.
هیچ یک از شیعیان ما مریض نمى‏ شود مگر این که ما به خاطر بیمارى او بیمار مى‏ شویم، و مغموم و اندوهگین نمى ‏شود مگر این که ما به خاطر غم و غصه‏ اش اندوهناک مى‏ شویم، و شاد نمى ‏شود مگر این که ما به خاطر شادى ‏اش فرحناک مى ‏شویم. هیچ یک از شیعیان ما، در هر کجا که باشد، چه در مشرق و چه در مغرب، از ما پنهان و غایب نیست. هر کدام از آنها از دنیا برود و از خود قرضى بجا گذارد، اداى آن بر عهده ماست و اگر مالى از خود بجا گذارد، تعلّق به وارثانش دارد.
شیعیان ما کسانى هستند که نماز بر پا مى‏ دارند، زکات مى‏ دهند، حجّ خانه خدا را بجا مى ‏آورند،ماه رمضان روزه مى‏ گیرند، اهل بیت پیامبر را دوست مى‏ دارند و از دشمنانشان بیزارى مى‏ جویند. آنها اهل ایمان و تقوى و اهل ورع و پرهیزکاریند. هر کس آنها را نپذیرد، [دین‏] خدا را نپذیرفته و هر کس به آنها طعنه زند و سرزنششان نماید، خدا را سرزنش کرده، چون اینها بندگان حقیقى خداوند و اولیاى راستین او هستند.
به خدا سوگند، هر یک از آنها در جماعتى مثل قبیله ربیعه و مضر [که به زیادى نفرات در عرب مشهورند شفاعت مى‏ کند و خداوند شفاعت او را در باره آنها مى‏ پذیرد و این، براى کرامتى است که اینان در پیشگاه خدا دارند .[۱]
 پی نوشت:
[۱]. صفات الشیعه-ترجمه توحیدىص: 
منبع: عصر شیعه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.