خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«کنفرانس اسلام‌هراسی ۲۰۲۱» در لندن برگزار می‌شود

کنفرانس سالانه اسلام‌هراسی با موضوع مشارکت مسلمانان در زندگی مدنی و سیاسی کشورهای غرب امروز در لندن آغاز می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کنفرانس سالانه اسلام‌هراسی به میزبانی انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن (IHRC) امروز، ۲۰ آذر آغاز می‌شود.

این همایش با عنوان «آیا می‌توان با نهادهای غربی کار کرد؟» به مسائل ناشی از مشارکت مسلمانان در زندگی مدنی و سیاسی غرب، از جمله کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، استرالیا و کانادا می‌پردازد.

پنل‌های برنامه‌ریزی شده به موضوعات مختلفی می‌پردازند که در مورد این مسئله مطرح می‌شود که چقدر تعامل با مقامات غربی و بخش‌های دولتی  آن محتاطانه، قابل قبول و ضروری است.

برخی موضوعات این پنل‌ها شامل «دیدگاه کلامی: اسلام، فرهنگ‌های مسلمانان و امکانات تعامل»؛ «کار دانشگاهی: آیا می‌توان دانش تحول‌آفرین را در دانشگاه غربی تولید کرد؟»؛ «جنگ و قانون: به چالش کشیدن خشونت دولتی از خشونت پلیس، آپارتاید و جداسازی تا جنگ‌های بی‌پایان» است.

سخنرانانی از جمله دکتر عبدالوحید، پروفسور سید‌الدین کارا، دکتر امینه اینلوئز ، مسعود شجره، دکتر امل ابوبکاره و سندیو هیرا، پروفسور دیوید میلر، دکتر کاسیا نارکویچ، دکتر صادق حمید، رضوان کراینشتاین، دکتر راب فوره واکر، فهد انصاری، دکتر ساریا چروویل و پروفسور رامون گروسفوگل، سید الدین کارا، زرین تاج و عابد چودری در این همایش سخنرانی خواهند کرد.
این همایش که امروز شنبه ۱۱ و فردا یکشنبه ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۰ و ۲۱ آبان) برگزار می‌شود  از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی(IHRC)، مؤسسه اسکاتلند علیه جوامع جنایتکار (SACC) و بنیاد شبکه بین‌المللی استعمارزدایی (DIN) سازماندهی شده است.
همایش مذکور از طریق ihrc.tv و یوتیوب و فیس‌بوک انجمن اسلامی حقوق بشر لندن قابل دسترسی است.
منبع انجمن اسلامی حقوق بشر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.