خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست‌ «دین و فروید» برگزار می‌شود

توسط کانون اندیشه جوان؛

سلسله نشست‌های «دین و فروید» توسط کانون اندیشه جوان با موضوعاتی چون جامعه و دین از دیدگاه فروید و نسبت علم روان کاوی با آموزه های اسلام به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کانون اندیشه جوان بنا دارد در ادامه سلسله نشست‌های مجازی که مدتهاست با موضوعات مختلف برگزار می‌کند، به موضوع «دین و فروید» بپردازد.

فروید به عنوان موسس رویکرد روان‌کاوی در روان‌شناسی مدرن، علاوه بر نظریات انسان‌شناسانه، نظریات جامعه‌شناختی مهمی دارد. جامعه و نهادهای اجتماعی از دغدغه‌های اساسی او بود. که برای شناخت بسیاری از ابعاد روان آدمی به رفتارهای اجتماعی انسان توجه می‌کرد و به دنبال فهم ریشه‌های رفتار آدمی در برخورد با دیگران در عرصه حیات اجتماعی بود و به بررسی بعضی پدیده‌های اجتماعی یا فرهنگی مانند دین، اخلاق و تمدن تلاش کرده است.

از همین روی تلاش خواهد شد تا به بررسی تطبیقی نظریات انسان‌شناسانه فروید و نظریات انسان‌شناسانه اسلام پرداخته شود و تفاوت های روح و روان انسان در دو مکتب روان‌کاوی و اسلامی متمایز گردد و سپس نظریات فروید در خصوص دین و جامعه بررسی شود.

نشست اول این سلسله نشست‌ها، روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه با موضوع «جامعه و دین از دیدگاه فروید» و سخنرانی محمد مهدی عباسی آغوی برگزار شد.

نشست دوم امشب ۲۳ آذر ماه، با موضوع «نسبت علم روان کاوی با آموزه های اسلام» و سخنرانی محمد رایجی برگزار می‌شود.

نشست‌های دین و فروید ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی _canoon_org@ برگزار می‌شود.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.