خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خاخام ارشد ایران: در آمریکا درباره واقعیت‌ها روشنگری کردم

رهبر مذهبی کلیمیان ایران گفت: با توجه به گزارش‌های غرض‌ورزانه برخی رسانه‌های غربی، در سفر به آمریکا درباره آزادی عمل کلیمیان در ایران روشنگری کردم و نادرستی گزارش‌های ضدایرانی را یادآور شدم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یهودا گرامی، خاخام ارشد ایران چهارشنبه در حاشیه برنامه‌های خود در سفر به شیراز افزود: در حال حاضر، جامعه بزرگی از ایرانیان کلیمی در آمریکا زندگی می‌کنند، این جامعه خود را ایرانی می‌دانند و خانواده بسیاری از آنها در ایران زندگی می‌کنند، از این رو با هدف تقویت ارتباطات این جوامع به آمریکا سفر کردم.
وی اضافه کرد: همچنین ما درصدد هستیم که به تنویر و روشن ساختن افکار عمومی مردم آمریکا نسبت به آزادی‌هایی که یهودیان ایرانی دارند بپردازیم.

قاضی القضات کلیمیان ایران گفت: بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی از روی غرض‌ورزی در تلاش هستند که اخباری را منتشر و مسائلی را به ایرانیان مقیم آمریکا القا کنند که حقیقت ندارد و برای ما مهم بود که مردم را نسبت به آزادی یهودیانی که در ایران زندگی می‌کنند آگاه سازیم.

یهودیان با آزادی کامل در ایران زندگی می‌کنند

یهودا گرامی یادآور شد: خوشبختانه یهودیت در ایران جزو ادیانی به شمار می‌رود که به رسمیت شناخته شده و یهودیان در این کشور با آزادی کامل زندگی می‌کنند.

رهبر مذهبی کلیمیان ایران یادآور شد: در واقع یهودیان از ۲۷۰۰ سال پیش در ایران زندگی می‌کنند و ما از اماکن مقدس متعددی در کشور برخوردار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی هم با صلح و صفا و به صورت مسالمت‌آمیز در کنار دیگر مردم جامعه زندگی می‌کنیم. ایران وطن ماست و ما علاقه زیادی به وطن‌مان داریم.

هاراو یهودا گرامی

امنیت اماکن مذهبی کلیمیان در ایران بیشتر از اروپا و آمریکا است

قاضی القضات کلیمیان ایران، افزود: ایران از معدود کشورهایی است که یهودیان از امنیت بسیار خوبی در این کشور بهره می‌برند و اماکن مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ما احتیاج به هیچ محافظتی ندارد؛ این در حالیست که بسیاری از کشورها در اروپا و آمریکا از چنین امنیتی برخوردار نیستند.

یهودا گرامی عنوان کرد: در ایران به دلیل همزیستی که بین ادیان مختلف وجود دارد و با توجه به فرهنگ خوبی که از گذشته در این کشور حاکم است، اقلیت‌های مذهبی و پیروان ادیان الهی با هیچ‌گونه مشکلی رو به رو نیستند. جای بسی خوشحالی است که در حکومت اسلامی بر آزادی یهودیان برای اجرای مراسم شرعی و مذهبی تأکید شده است.

خاخام ارشد ایران درباره هدف از سفر خود به شیراز نیز اظهار کرد: شیراز دارای جمعیت یهودی قابل ملاحظه‌ای است و این کلانشهر از جامعه یهودی بسیار قوی در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی بهره می‌برد. بدون شک کلیمیان شیراز می‌توانند نقش بسزایی در رشد و تعالی جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: حفظ ارتباط بین جوامع یهودی برای ما اهمیت بسیاری دارد و من به عنوان یک رهبر مذهبی تمام تلاش خود را برای حفظ این ارتباط به کار گرفته‌ام.

خاخام گرامی بیان داشت: هرچند که شیوع کرونا در طول دو سال گذشته مانع شد که بتوانم به استان‌های مختلف از جمله فارس سفر کنم‌ اما با بهتر شدن شرایط این بیماری تصمیم گرفتم، با حضور در شیراز و دیدار با شورای روحانیت کلیمیان، خاخام‌ها، علمای مذهبی و همچنین هیات مدیره انجمن کلیمیان شیراز رایزنی‌های لازم را به منظور حل مشکلات اجتماعی جامعه یهودیان انجام دهم.

رهبر مذهبی کلیمیان ایران عنوان کرد: انجام سخنرانی‌ها و ارتقا آموزش‌های مذهبی برای جامعه کلیمیان و تشکیل جلساتی برای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و برطرف کردن اختلافات و برقراری صلح و صفا بین اعضای خانواده کلیمیان از مهمترین اهداف ما در این سفر به شمار می‌رود. به طور کلی هدف ما ارتقای جامعه کلیمیان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.