خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام جمعه بروجرد: علمای دین وارثان انبیا هستند

امام جمعه بروجرد گفت: علمای دین مرزداران و وارثان انبیا هستند و هر کسی عالمی را اکرام کند خدا را اکرام کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام سید علی حسینی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت علامه شهیدی که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در محل سینما فلسطین بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه افراد عالم در پیشگاه خداوند خیلی ارزشمند است و محفل بزرگداشت علامه شهیدی در راستای احترام علما و بزرگان و کاری خداپسندانه است.

وی افزود: دشمن با نشانه گرفتن مقدسات و ایجاد بدبینی در بین ملت ایران تلاش دارد که از علما تقدس زدایی کند.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: در طول تاریخ علما با تمام وجود در راستای ترویج دین اسلام و پاسخ به شبهات دینی بین مردم بودند و با روشنگری و افزایش آگاهی جامعه دینی را هدایت می کردند.

حجت الاسلام حسینی افزود: علامه شهیدی از علمای بزرگ و یک عالم تحلیلگر بود و درباره حادثه عاشورا تحلیگر ژرف نگر دارد.

وی بیان کرد: عالمان همه کارهایشان هدفمند و ارزشمند است، علمای بزرگ بروجرد که از علمای طراز اول جهان اسلام هستند باید به نسل جوان معرفی شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: بروجرد شهر مفاخر و شهدای بزرگ و شهر مترجمان نهج البلاغه است، که بایدآن را به بهترین شکل آن را معرفی کنیم.

“عباس گودرزی”اظهار داشت: بروجرد شهر آیت الله العظمی بروجردی و دهها عالم وارسته و ادیبان و شهدای بزرگ است.

وی افزود: علامه شهیدی ها عمر شریف خود را صرف مردم، روشنگری و تبلیغ دین کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهرستان بروجرد شهر ۶۸ شهید دانش آموز است که توسط بمب باران دشمن بعثی در ۲۰ دی ماه ۶۵ به شهادت رسیدند و باید این جنایت در جهان برجسته شود زیرا سند مظلومیت ملت ایران و بروجرد است.
گودرزی ادامه داد: عموم مردم ستون های استوار دین هستند و به شهرستان بروجرد شهر استعدادهای درخشان افتخار می کنیم.

سیدجعفر شهیدی سال ۱۲۹۷ در شهر بروجرد متولد شد. وی از شاگردان برجسته علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد.

سیدجعفر شهیدی سال ۱۲۹۷ در شهر بروجرد متولد شد. وی از شاگردان برجسته علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد.

شهیدی همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیرنظر سیدحسین طباطبایی بروجردی، سیدابوالقاسم خویی به تحصیل ادامه داد و موفق به کسب درجه اجتهاد شد.

علامه شهیدی رییس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود، شهیدی علاوه بر همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا، چهار عنوان ترجمه، سه عنوان تصحیح و تعداد زیادی تألیف دارد که شماری از کتاب‌های وی به زبان‌های خارجی ترجمه شدند و جایزه دریافت کردند.

شهیدی نخستین کتابش را در نجف در رد احمد کسروی نوشت، این پژوهشگر دی ماه ۱۳۸۶ در تهران درگذشت.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.