خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«رشاد حسین»؛ اولین سفیر مسلمان کمیسیون آزادی مذهبی آمریکا

سنای آمریکا در اقدامی تاریخی، رشاد حسین، مسلمان آمریکایی را به‌عنوان نماینده آمریکا در “امور آزادی‌های مذهبی” برگزید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «رشاد حسین» که توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئیه نامزد شد، روز پنجشبه سنای آمریکا با ۸۵ رای موافق در برابر ۵ رای وی را برای این منصب تایید کرد. حسین اولین مسلمان آمریکایی است که به این مقام برگزیده شده است.

رشاد حسین، در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نماینده ویژه در “سازمان همکاری‌ اسلامی”، نماینده ویژه برای “ارتباطات راهبردی مبارزه با تروریسم” و معاون مشاور کاخ سفید بود.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان آمریکا، روز جمعه از تایید این خبر استقبال کرد.

ادوارد احمد میچل، معاون مدیر اجرایی این شورا در بیانیه‌ای اظهار کرد: روز تاریخی برای جامعه مسلمان آمریکا و ملت ما است.

میچل افزود: ما مطمئن هستیم که رشاد حسین از آزادی مذهبی همه جوامعی که در سراسر جهان در معرض تهدید “تعصب” قرار دارند از جمله مسمانان اویغور که با یک “نسل کشی بی‌سابقه” توسط “حزب کمونیست چین” روبه‌رو هستند، دفاع خواهد کرد.

همچنین، “کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا” از تأیید حسین استقبال کرد.

نادین مائنزا، کمیسیونر این کمیسیون در بیانیه‌ای گفت: رشاد حسین با سال‌ها دانش و تجربه‌اش، موقعیت خوبی برای پیشبرد ارتقای آزادی مذهبی بین‌المللی دولت آمریکا دارد.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.