خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یهودیان آمریکا، علاقه ای به اسرائیل ندارند

سخنان جنجالی ترامپ علیه اسرائیل و یهویان؛

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه ای با یک رسانه اسرائیلی، در اظهار نظری که خشم صهیونیست ها را برانگیخته، به صراحت اذعان کرده است که یهودیان در ایالات متحده دیگر اسرائیل را دوست ندارند و یا اهمیتی به آن نمی دهند.

به گزارش ردنا(ادیان نیوز)، ترامپ در مصاحبه ای که باراک راوید روزنامه نگار اسرائیلی با وی انجام داد، گفت: کسانی در این کشور (آمریکا) هستند که یهودی اند اما دیگر اسرائیل را دوست ندارند.

وی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ آمریکا از حمایت بالای رای دهندگان انجیلی سفیدپوست برخوردار شد، افزود: مسیحیان انجیلی بیش از یهودیان در این کشور اسرائیل را دوست دارند.

نظرسنجی ها نشان داده که جامعه یهودیان آمریکا در دوره های مختلف انتخابات در آمریکا بیشتر به نامزدهای دموکرات ها یعنی هیلاری کلینتون و جو بایدن رای دادند.

ترامپ این سخنان را در حالی مطرح کرد که مساله نامزدی مجدد برای ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ را در سر دارد، همان طور که همچنان در حال شایعه پراکنی در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست.

کنگره یهودیان آمریکا از ترامپ به خاطر این سخنان انتقاد کرده است. کنگره یهودیان آمریکا در توئیتی این پرسش را مطرح کرد: چرا آقای ترامپ بار دیگر به کلیشه های خطرناک در مورد یهودیان دامن می زند؟

ترامپ در این مصاحبه گفت که وقتی در نیویورک بزرگ می شد، پدرش روابط نزدیکی با بسیاری از یهودیان داشت.

وی افزود: باید صادق باشم. یک مساله بسیار خطرناک در حال روی دادن است. قبلا اسرائیل قدرت مطلق بر کنگره داشت و امروز تصور می کنم دقیقا برعکس است.

ترامپ  گفت: فکر می کنم باراک اوباما (رئیس جمهوری سابق آمریکا) و بایدن (رئیس جمهوری فعلی) مسبب آن بودند. با این حال در انتخابات، آنها همچنان آرای زیادی از یهودیان به دست آوردند. من این مساله را از مدت ها قبل گفته ام، مردم یهود در ایالات متحده یا اسرائیل را دوست ندارند و یا اهمیتی به آن نمی دهند.

ترامپ درحالی این مطالب را گفته است که ایوانکا ترامپ دختر او برای ازدواج با جرد کوشنر به یهودیت گرویده است.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.