خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گسترش جمعیت افراد بی دین در آمریکا و کاهش مسیحیان

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد آمریکا به شدت در حال تبدیل شدن به یک جامعه بی دین است که می‌تواند در آینده سیاسی این کشور نقش زیادی داشته باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نتایج نظرسنجی های در آمریکا نشان می دهد برای نخستین بار جمعیت افراد بی دین از جمعیت اوانجلیک ها (مسیحیان پروتستان) در این کشور پیشی گرفته است.

نتایج نظرسنجی اخیر به گفته بسیاری از تحلیلگران هنوز مورد توجه بسیاری از مقامات قرار نگرفته است، ولی می‌تواند آینده سیاسی آمریکا را با مشکلات جدی مواجه کند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد از سه آمریکایی یک نفر خداناباور است. این رقم در پنج سال گذشته ۶ درصد رشد داشته و اگر این نرخ تغییرات با همین سرعت ادامه پیدا کند در ۲۰ سال آینده بیشتر آمریکایی‌ها خداناباور خواهند بود.

بسیاری معتقدند ادامه این روند جامعه در آمریکا می‌تواند در آینده به ترویج بیشتر باور‌های بی خدایی و افزایش تعداد هم جنسگرایان منجر شود. این نظرسنجی نشان می دهد ۸۳ درصد از طرفداران بی خدایی در جامعه آمریکا معتقدند حقوق همجنسگرایان باید پذیرفته و رعایت شود.

گفته می‌شود کمتر از یک دهه پیش بیشتر از سه چهارم مردم آمریکا عقاید مذهبی داشتند، ولی این رقم امروز کمتر از دو سوم جامعه است.
بیشترین تعداد کاهش در میان مذهبی‌های آمریکا در بین مسیحیان پروتستان اتفاق افتاده است. آمریکا به عنوان کشوری که پیشتر پروتستان‌ها طبقه حاکم آن بودند امروز تنها ۴۰ درصد از جمعیتش پروتستان هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد کمتر از یک چهارم آمریکایی‌ها خود را مسیحی می‌دانند که این رقم از سال ۲۰۰۷ تا به امروز ۶ درصد کاهش داشته است. گروه‌های مذهبی آمریکا پس از انتشار این گزارش هشدار دادند در صورت ادامه این روند آینده آمریکا در زمینه‌های مختلف با تهدیدات جدی مواجه خواهد شد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند سرعت این روند در جامعه آمریکا بسیار بیشتر از پیش بینی هاست و ممکن است تا سال ۲۰۲۴ تغییرات غیرقابل تصوری در جامعه آمریکا اتفاق بیافتد.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.