خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقویم ادیان در پوزنان لهستان منتشر شد

نمایندگان سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در پوزنان لهستان به منظور ویرایش تقویم مشترک برای پنجمین بار گرد هم آمدند تا درک بین ادیان و فرهنگ‌های مختلف را بهبود بخشند؛ این تقویم توسط شهرداری این شهر تأمین مالی می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هفته گذشته، مقامات شهری در پوزنان تقویم ویژه‌ای را ارائه کردند که حاوی اطلاعات گسترده‌ای در مورد فرهنگ و جامعه شهر است. این تقویم مصور، حاوی عکس‌هایی از شهر پوزنان و همچنین اطلاعاتی درباره تمام تعطیلات ملی است؛ اما منحصربه‌فرد بودن آن در این واقعیت است که به ما کمک می‌کند تفاوت‌های سنت‌های سه دین را درک کنیم.

تقویم ادیان

هر صفحه این تقویم به سه قسمت و هر کدام بر اساس زمان‌های متفاوت تقسیم می‌شود؛ از این رو، علاوه بربخش میلادی، می‌توانیم یک تقویم اسلامی نیز پیدا کنیم که تاریخ آن از سفر حضرت محمد (ص) از مکه به مدینه است. بخش سوم این مجموعه، یک تقویم یهودی است که تاریخش از آغاز آفرینش جهان است. این تقویم چند مذهبی همچنین شامل مهم‌ترین اعیاد سه دین، فهرست ایام نماز و نام ماه‌های مخصوص این سه دین است.

این ایده پنج سال پیش آغاز شد و طبق گزارش‌ها از شهرکاتوویتس لهستان الهام گرفته شده است. تقویم امسال “خلق صلح، ۵ سال با هم” نام دارد. این شعار به تعداد چاپ‌ها اشاره دارد و در عین حال خط مشی ارائه دهندگان این تقویم را اعلام می‌کند. این مجموعه همچنین دارای مقدمه‌ای به زبان انگلیسی است که آن برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار می‌دهد.

جدرژ سولارسکی، معاون شهردار پوزنان در این رابطه گفته است: «پوزنان شهر آزاده‌ای است که در آن برای همه، صرف‌نظر از دیدگاه‌های اجتماعی-سیاسی، ملیت یا مذهب فضای ابراز عقیده وجود دارد. من امیدوارم که این تقویم -مانند سال‌های گذشته- انگیزه‌ای برای درک بهتر تنوع فرهنگی و مذهبی ساکنان پوزنان و همچنین یادآوری ارزش‌هایی باشد که ما را متحد می‌کند.”

این تقویم به تعداد پنج هزار و ۱۰۰ نسخه منتشر شده است و می‌توان آن را در کنیسه، مسجد و صومعه و همچنین در مرکز اطلاعات فرهنگی و اداره اطلاعات توریستی به دست آورد.

تقویم ادیان

منبع ایمنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.