خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خزعلی در دیدار با اسقف اعظم ارامنه تهران: با وحدت دینی برای صلح تلاش می‌کنیم

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با اسقف اعظم ارامنه تهران، با تاکید بر اینکه همه ما آینده بهتری را برای جهان می خواهیم، گفت: باید با یک وحدت نگاه و وحدت دینی برای صلح تلاش کنیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، انسیه خزعلی در دیدار با اسقف اعظم ارامنه تهران که در کلیسای سرکیس مقدس انجام شد، اظهار داشت: ارتباطات انسانی و توحیدی بین مسلمانان با سایر ادیان وجود دارد و همه ما جزو ادیان الهی هستیم.

وی افزود: بدون شک حضرت مریم (س) و حضرت مسیح علیه السلام از الگوهای مهم و بارز مسلمانان هستند و خداوند در قرآن به نیکی به عنوان آیه و نشانه خود از آنها یاد کرده است.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه به عنوان یک زن افتخار می‌کنیم که امثال حضرت مریم (س) را نمونه پاکی و صبوری و خدمتگزاری به خانه خدا داریم، ادامه داد: از حضرت مریم (س) در روایات ما به عنوان یکی از چهار زن بهشتی در کنار حضرت فاطمه سلام الله علیها، آسیه و حضرت خدیجه یاد شده است امیدواریم همه ما بتوانیم این زنان بزرگ را الگو قرار بدهیم و از آنها درس بگیریم و با یک وحدت نگاه و وحدت دینی برای صلح تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما  آینده بهتری را برای جهان می خواهیم، اظهار امیدواری کرد که این ارتباطات و دیدارها بیش از پیش باشد.

سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران نیز در این دیدار گفت: اصولا اعیاد فرصتی برای دیدارها است و ایران در طول تاریخ محل استقرار و حضور ادیان مختلف در کنار یکدیگر بوده است و با پاسداشت اعیاد دیگر ادیان، بزرگی و منش خود را به اثبات می رساند.

وی ادامه داد: در کتاب‌های تاریخی و به خصوص در کتاب مقدس نوشته هایی وجود دارد که نشان می دهد ایران همواره به عنوان مهد ادیان و مکانی برای همزیستی مسالمت آمیز ادیان مطرح بوده است.

اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: این دیدارها نشان از غنای تاریخی و بزرگی و فرهنگ ایرانی‌ها دارد و بیهوده نیست که مقامات کشوری به دیدار ما می آیند و این سنت دیرینه را ادامه می‌دهند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.