خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارامنه ایران در دوران دفاع مقدس نقش ماندگاری را ایفا کردند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش ماندگاری ایفا و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم این مرز و بوم کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران عصر روز چهارشنبه ۸دیماه و در آستانه سال نوی میلادی با حضور در منزل شهید رازمیک خاچاطوریان، میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نوی میلادی را به خانواده این شهید تبریک گفت.

نادعلی خطاب به خانواده شهید خاچاطوریان، شهدا را مظهر اقتدار و مردانگی عنوان کرد و افزود: جوانان ارامنه در کنار همرزمان و برادران مسلمان خود شانه به شانه علیه دشمن بعثی برای حفظ مرزهای ایران عزیز جنگیدند و در همین راه به خیل عظیم شهیدان پیوستند.

وی به نقش شهدای ارامنه در دفاع از مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش ماندگاری ایفا و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم این مرز بوم کردند.

وی به نزدیکی دین مسحیت و اسلام اشاره کرد و گفت: رسالت دین مسیحیت و اسلام، هدایت انسان است و کتاب آسمانی هر دو دین، پیروانشان را به سوی حقیقت و روشنی هدایت می‌کند. در این دیدار خواهر شهید خاچاطوریان به تجدید خاطره حضور مقام معظم رهبری در منزلشان را نیز پرداختند.

براساس این گزارش شهید رازمیک خاچاطوریان بعد از ۸ ماه حضور در جبهه چهاردهم اسفند ۱۳۶۶ در جاده اهواز-امیدیه در ۲۳ سالگی به در درجه رفیع شهادت رسید.

لازم به یادآوری است که مقام معظم رهبری در سال ۹۳ و آستانه سال نوی میلادی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

نادعلی پیش از این دیدار با حضور در قبرستان شهدای ارامنه ضمن ادای دین و احترام به مقام شهدای والامقام، برای ایشان علو درجات را مسئلت کرد.

وی پس از دیدار با خانواده شهید خاچاطوریان با حضور در کلیسای تارگمانچاتس مقدس، میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نوی میلادی را به اسقف این کلیسا و سایر پیروان حاضر در این کلیسا تبریک گفت.

در این دیدار فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ نیز علیرضا نادعلی را همراهی کرد.

منبع ایلنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.