خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امنیت مسیحیان سوریه و عراق با حضور سردار سلیمانی تامین شد

کشیش کلیسای شرق آشور، یاد و نام سردار شهید سلیمانی را تا ابد در اذهان تمام اقوام و ادیان الهی ماندگار خواند و تاکید کرد: امنیت جان مسیحیان سوریه و عراق با حضور سردار سلیمانی تامین شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور، با اشاره به جایگاه سردار سلیمانی در بین جامعه مسیحیان و آشوریان، اظهار کرد:‌ از طرف جامعه مسیحی و آشوری ارومیه به مناسبت نزدیک شدن به ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خدمت مقام معظم رهبری و همه سران که یاد و نام ایشان در اذهان ماندگار است.

وی افزود:‌ حاج قاسم سلیمانی در تمام اقوام جایگاه خود را دارد و در صدر شهدا نامش جاودانه خواهد بود، برای ما آشوریان هم در جایگاه بسیار رفیعی قرار دارد چرا که در عراق، لبنان و سوریه هم آشوریان و مسیحیان حضور دارند و در حال حاضر رشادت ها و دلیرمردی‌های سردار موجب تامین امنیت جان آشوریان و مسیحیان و کلدانی‌های آن مناطق شد.

کشیش عزیزیان با اشاره به اینکه داعش در ایام حضور خود در عراق و سوریه ضربه بزرگی به آشوریان و کلدانی‌های آن مناطق وارد کرد، تاکید کرد: در زمان جنگ و کشتارهای داعش و گروه های تروریستی در مناطق سکونت مسیحیان در سوریه و عراق که به آوارگی صدها هزار آشوری و مسیحی از خانه هایشان منجر شد.

کشیش کلیسای شرق آشور بیان کرد: سردار سلیمانی به عنوان امید مظلومین با حضور به موقع و بی منت به یاری آشوریان رفت و تمهیدات لازم را جهت حمایت از صدها هزار نفر مردم مسیحی و کلدانی‌های ساکن عراق و سوریه به وجود آورد که امروز هم در آشوری‌ها در بین نیروهای حشد الشعبی حضور دارند.

وی با بیان اینکه حضور سردار سلیمانی باعث کاسته شدن شدت دردها، رنج‌ها و آلام مسیحیان این منطقه شد، اذعان کرد: حضور به موقع و تاکتیکی سردار سلایمانی و همرزمانشان موجب قوت قلب در دلهای دوستان آشوری و کلدانی ما در عراق و سوریه شد و از آواره شدن آن عزیزان که جمعیت صدهاهزار نفری دارند جلوگیری کرد به طوری که در حال حاضر نام و یاد سردار سلیمانی نه تنها در عراق و سوریه بلکه در کل جهان پرآوازه و جاودانه است.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما همیشه خود را مدیون حاج قاسم می دانیم و همواره در مراسم های مذهبی و دعاهای خود علو درجات را از خداوند متعال برای ایشان خواهانیم.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.