خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همکاری علمای دینی و ناسا برای ارزیابی واکنش ادیان به وجود زندگی در سیارات دیگر

از شخصیت‌های مذهبی که توسط ناسا استخدام شده‌اند می‌توان به «آلن ویلسون» اسقف باکینگهام، «جاناتان رومین» خاخام یهودی از کنیسه مین هد و امام «قاری عاصم» از مسجد مکه در لیدز اشاره کرد که می‌گویند آموزه‌های مسیحیت، یهودیت و اسلام تحت تاثیر کشف حیات بیگانه و فرازمینی قرار نخواهند گرفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آژانس فضایی ایالات متحده ( ناسا) ۲۴ پژوهشگر دینی را برای شرکت در برنامه‌ای در مرکز تحقیقات الهیات دانشگاه پرینستون در نیوجرسی استخدام کرده است. این مرکز در سال ۲۰۱۴ میلادی با کمک ۱.۱ میلیون دلاری ناسا تاسیس شد و هدف اصلی خود را ایجاد «پل‌های تفاهم» بین دانشمندان و سیاستگذاران در مورد نگرانی‌ها و دغدغه‌های جهانی توصیف کرده است.
از جمله برنامه‌های این‌ مرکز ارزیابی چگونگی واکنش ادیان بزرگ جهان نسبت به وجود حیات در سیارات دیگر است.‌
از دیگر اهداف این برنامه پرداختن به این‌پرسش است که وجود حیات فرازمینی چه تاثیری در مفهوم خلقت و بعثت پیامبران از دیدگاه ادیان مختلف دارد.
کشیش دکتر «اندرو دیویسون» پژوهشگر دینی دانشگاه کمبریج که دارای دکترای بیوشیمی از آکسفورد است از جمله شرکت کنندگان در برنامه تحت حمایت ناسا در پرینستون بوده است. او در کتاب آتی خود تحت عنوان «اخترشناسی و دکترین مسیحیت» که در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر خواهد شد می‌گوید: «تشخیص حیات فرازمینی و بیگانه شاید به این زودی محقق نشود اما تفکر در مورد پیامد‌های آن پیش از زمان کشف، مفید خواهد بود».
از دیگر شخصیت‌های مذهبی که توسط ناسا استخدام شده‌اند می‌توان به «آلن ویلسون» اسقف باکینگهام، «جاناتان رومین» خاخام یهودی از کنیسه مین هد و امام «قاری عاصم» از مسجد مکه در لیدز اشاره کرد که می‌گویند آموزه‌های مسیحیت، یهودیت و اسلام تحت تاثیر کشف حیات بیگانه و فرازمینی قرار نخواهند گرفت.
این علمای مذهبی قرار است به پرسش‌هایی که در سنت‌های مذهبی هزاران سال است که مطرح شده‌اند را مورد بررسی قرار دهند، از جمله موعودگرایی و تبلیغ و دعوت فرازمینی‌ها به دین و همچنین مسائل جدیدی مثل زندگی هوشمند و اثر آن بر ادیان

منبع موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. sadat می گوید

    من خیلی چیزا میدونستم کاش از من بپرسن