خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر دینی کلیمیان ایران: شهید سلیمانی الگوی خداباوری و ظلم‌ستیزی در میان اقلیت‌های دینی است

یونس حمامی‌لاله‌زار گفت: همه اقلیت‌های دینی ایران در رفتار و باور به خدا و عمل به فرامین دینی، شهید سلیمانی را یک الگوی بی‌نظیر در خداباوری و ظلم‌ستیزی قرار داده‌اند و او تا ابد برای ما از جایگاه ویژه و احترام خاصی برخوردار است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یونس حمامی‌لاله‌زار، رهبر دینی کلیمیان ایران در گفت‌وگویی، درباره جایگاه شهید سلیمانی در میان اقلیت‌های دینی گفت: سردار سلیمانی نشان داد که باورهای دینی‌اش، باورهای حقیقی اوست. در ادیان توحیدی همیشه بر این اصل تأکید شده آنچه را که برای خود نمی‌پسندی برای دیگر هم نپسند و شهید سلیمانی شخصیتی بود که همیشه این اصل را ملاک رفتار و عمل خود قرار داده بود.

وی افزود: شهید سلیمانی در راه مبارزه با ظلم و ستم همواره پیش‌قدم بود و در این مسیر خستگی و ناامیدی و یأس در او جای نداشت. همچنین ایشان راه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلومان را تنها به مسلمانان و شیعیان محدود نکرده بودند و برای دفاع از پیروان سایر ادیان توحیدی در سراسر جهان به‌ویژه آنهایی که در معرض نسل‌کشی توسط داعش قرار داشتند سر از پا نمی‌شناختند.

رهبر دینی کلیمیان ایران اظهار کرد: سردار سلیمانی متعلق به همه ادیان توحیدی است و همه پیروان ادیان توحیدی او را یک چهره تأثیرگذار، ظلم‌ستیز و خداباور می‌دانند که در راه دفاع از آزادی و پیروان ادیان الهی و نیز مقابله با تفکرات الحادی و رادیکال از جان خود گذشت و خون خود را تقدیم این راه کرد.

حمامی‌لاله‌زار شخصیت سردار سلیمانی را یک شخصیت تأثیرگذار در تمام کشورهای جهان می‌داند که حتی دشمنان ایران هم بر خارق‌العاده بودن و تأثیرگذار بودن شخصیت و منش او تأکید کردند.

وی تأکید کرد: همه اقلیت‌های دینی ایران در رفتار و باور به خدا و عمل به فرامین دینی، شهید سلیمانی را یک الگوی بی‌نظیر در خداباوری و ظلم‌ستیزی قرار داده‌اند و او تا ابد برای ما از جایگاه ویژه و احترام خاصی برخوردار است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.