خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دوسبک عزاداری برای امام حسین(ع)/ یزید روضه خوان سید الشهدا

به گزارش ادیان نیوز، دکتر حسن رحیم پور ازغدی در جمع نخبگان و دانشجویان مشهد گفت: اولین کلام در خصوص عزاداری اهل بیت(ع) این است که حرکت عزاداری هیئت‌های مذهبی در کشور شیعه ایران در جهان بی نظیر است و چیزی شبیه به آن نداریم.
هیئت‌های عزاداری در ایران چیزی شبیه به معجزه است
وی با بیان اینکه درتمام طول سالیان پس از حکومت اسلامی دو نوع عزاداری امام حسین(ع) شکل گرفت افزود: از زمان بنی امیه عزاداری برای اباعبدالله آغاز شد و باید گفت اولین روضه خوان برای سیدالشهدا یزید بود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: تلاش بنی امیه ویزید در اولین روضه خوانی برای سیدالشهدا جدا کردن حرکت عبادی و سیاسی حادثه کربلا وجلوه دادن آن به عنوان یک نزاع شخصی میان امام حسین(ع) و حکومت وقت بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کسانی که ادعای جدا بودن سیاست از حرکت امام حسین (ع) را دارند خائن نسبت به اسلام می باشند گفت: عزاداری‌های امام حسین(ع) امروز برای دو حسین، دو فاطمه، دو ابوالفضل و دو کربلا گرفته می‌شود که یکی از این حسین‌ها، حسینی است که کار به هیچ چیز ندارد و می‌خواهد راحت و آسوده زندگی کند و تنها عزا برگزار می‌شود که تقیه سکوت و عدم مبارزه از نمادهای این عزاداران است.
رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه سبک زندگی شیعه سبکی جدا از ربا، دورغ، خیانت، گران فروشی، حرام خواری و… است تصریح کرد: کسانی که صد میلیون می‌دهند که کنار قبر امام رضا(ع) دفن شوند بدانند نمی‌توان تاجر بود ربا خورد و قبر خود رادر کنارعلی ابن موسی الرضا قرار دهیم و چشم امید به چند عزاداری دورغین که برای سیدالشهدا گرفته‌ایم بدوزیم.
وی ادامه داد: عزاداری برای امام حسین (ع) حرکت بسیار خوبی است که باید در میان شیعیان از تمام عزاداری‌ها پررنگ‌تر، نورانی‌تر، درخشان‌تر و باعزت‌تر باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد تند از کسانی که حرف‌های او را تحریف و گفته‌اند از نظر وی عزاداری برای دیگر ائمه(ع) کار درستی نیست متذکر شد: آنچه که من گفته ام این است که اگر بخواهیم برای همه ائمه(ع) ده‌ها عزاداری برگزار کنیم عزاداری اباعبدالله را تحت شعاع قرار داده و این حرکت عبادی و سیاسی بزرگ را لوث می‌کنیم عزاداری برای همه اهل بیت(ع) درست است؛ اما تنها عزاداری که به چله نشینی آن سفارش شده است عزاداری سیدالشهدا است.
عزاداری اهل بیت(ع) دارای دو خصوصیت خاص می‌باشد
این استاد مسائل مذهبی با بیان اینکه مجلس اهل بیت(ع) مجلس ذکر خدا و تقواست خاطرنشان کرد: در این مجلس باید قلب‌ها بشکند، روح‌ها التیام پیدا کند و انسان برای چند دقیقه تغییر در خود احساس کند.
وی خطاب به کسانی که با تحریف، حرف‌هایش را بدعت در خصوص عزاداری حضرت محسن(ع) دانسته‌اند گفت: اگر شما لقمه حلال را خورده باشید حق مطلب من را دریافت می‌کنید و دروغ‌های خود را به انتشار در سایت‌ها و فضای مجازی قرار نمی‌دهید تا بیش از پیش شیعه را به جان هم بیندازد.
رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: سبک دوم عزاداری اهل بیت(ع) داشتن محبت و اطاعت به آنان است. برخی سبک زندگیشان آمریکایی، یزیدی است و کفر از رفتارشان می‌بارد اما دیگ سیدالشهدا را علم کرده و دیگر کار به هیچ چیز ندارند.
ما با اشک خود خون سیدالشهدا را زنده نگه می‌داریم
وی در ادامه با بیان اینکه تمام کسانی که می‌خواهند شیعه و سنی به جان هم افتاده و یکدیگر راتار و مار کرده و از حقیقت راه غافل بمانند بدانند این آرزو را به گور خواهند برد گفت: فرهنگ شیعه تا قیام قیامت گریه خواهد بود و ما آن قدر اشک می‌ریزیم تا دنیا متوجه ما شود و حقیقت ظلمی که در حق شیعه روا شده است بفهمد و با اشک خود خون سیدالشهدا را زنده نگه خواهیم داشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پس از” مرگ بر انگلیس” فریاد، ” مرگ بر تشیع انگلیسی و وهابی” را در تکبیرهای خود به آسمان ببرید یادآور شد: افرادی که پای ماهواره نشسته‌اند و از شبکه‌های ماهواره‌ای شیعیان انگلیسی راه رسیدن به شیعه اسلام را دنبال می‌کنند؛ بدانند خیانت خباثت و تحجر و در نهایت رفتارهای احمقانه در عزاداری‌ها تنها، حاصل به دست آمده از این شبکه ها برای آنها خواهد بود.
این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با انتقاد شدید از افرادی که قلاده سگ به گردن می‌اندازند و زبان خود را به زمین می‌کشند و با قمه بر سر کودک شش ماهه می‌زند همان شیعیان نادان و خائن نسبت به اسلام هستند گفت: اگر همین احمق‌ها نبودند مطمئن باشید چیزی نماند شیعه مرکزیت خود را در جهان جشن بگیرد و راه نفوذ خود را بر قلب‌ها به سرعت جلو ببرد؛ اما متأسفانه با این رفتارها و انتشار این تصاویر خیانت بزرگی در حق اهل بیت(ع) از طرف این افراد صورت گرفت.
وی با بیان اینکه به جای نان اهل بیت(ع) باید چوب اهل بیت را خورد به انتقاد از عزادارانی که تنها به بیان ذکر مصیب اباعبدالله می‌پردازند و در برابر جرم و جنایت‌های جهان سکوت می‌کنند پرداخت و خاطرنشان کرد: تمام آن کسانی که در مقابل امام راحل ایستادند و باعث شدند امام بگوید کاری که اینها با من کردند شاه نکرد آنهایی هستند که هر کجا در کشور فساد و ظلمی شد به احکام شرع پناه برده‌اند.
رحیم‌پور ازغدی بابیان اینکه مرگ من به دست وهابیت شیعی است و شیعیان انگلیسی اتفاق خواهد افتاد و اینها دو بار اقدام به ترور من کرده و موفق نشده‌اند گفت: این را برای اولین بار می‌گویم، دو بار ترور من به دست گروهک‌های تروریستی اسرائیلی ناکام مانده که یکی از مجرمان انجام این کار، ریگی بود که موفق به ترور خود نشد و من مطمئن هستم در پایان با تروری با فرجام به دست این حرامزاگان شهید و راه خود را با خون خود ادامه می‌دهم.
منبع: دانشجو
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.