خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به جنایات اسرائیل علیه اسراء

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در واکنش به وخامت حال ابوهواش، اسیر فلسطینی پس از ۱۴۱ روز اعتصاب غذا، با صدور بیانیه‌ای خواستار تمرکز رسانه‌های کشورهای عضو بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از نهادهای عضو در سراسر جهان و رسانه‌های عربی و بین‌المللی خواست تا به طور جدی به قضیه هشام ابوهواش، اسیر فلسطینی بپردازند که در یکصد و چهلمین روز از اعتصاب غذای خود به دلیل بی‌تفاوتی مسئولین رژیم صهیونیستی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

این اتحادیه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای بر اهمیت پوشش جدی مسائل اسراء در داخل زندان‌های رژیم اشغالی به‌ویژه اسرای بازداشت اداری و در رأس آنها هشام ابوهواش که اعتصاب غذا کرده است، تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ابوهواش با معده خالی و در مخالفت با سیاست بازداشت اداری و خودسرانه فلسطینیان در برابر ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده است.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تأکید کرد: قضیه ابوهواش به پوشش متمرکز رسانه‌های مکتوب، شنیداری، دیداری و اجتماعی نیاز دارد تا درد و رنج او و همه اسرای در حبس رژیم اشغالگر را تبیین کند.

در این بیانیه آمده است: زندان‌های اسرائیل در نتیجه رنج و محدودیت‌های مستمر اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی بر اسرای فلسطینی بیشتر شبیه گورستان شده‌اند. کودکان فلسطینی در شرایطی بسیار سخت در بازداشتگاه‌های اسرائیل به‌سر می‌برند؛ علاوه بر مجازات‌های حبس انفرادی، ممانعت از ملاقات با خانواده و اهمال پزشکی، فشارهایی نیز بر اسرا از جمله بر اسرای زن و سالخوردگان وارد آمده است.

اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی نسبت به عواقب بی‌تفاوتی و بی‌تدبیری نیروهای اشغالگر در حق اسرای اعتصاب کننده غذا از جمله ابوهواش که در معرض خطر مرگ است، هشدار داد.

این اتحادیه همچنین خاطرنشان کرد که مصائب مستمر ابوهواش مستلزم تشدید پوشش خبری این جنایت پیچیده بوده که ناقض تمام میثاق‌های بین‌المللی و جنایت جنگی است.

اتحادیه از تلاش‌های رسانه‌ها به‌ویژه رادیوهای فلسطین که چندین پویش آشکار همبستگی با اسرای فلسطینی، ابوهواش و اسرای بازداشت اداری را سازماندهی کردند، قدردانی کرد.

هشام ابوهواش، اسیر فلسطینی، در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ از سوی نیروهای اشغالگر صهیونیست بازداشت اداری شد.

بازداشت اداری، حکم زندان با دستور نظامی رژیم صهیونیستی به مدت ۶ ماه است که قابل تمدید است. این حکم به بهانه تهدید امنیتی و بدون محاکمه یا تفهیم اتهام اجرا می‌شود.

عماد ابوهواش، برادر هشام که از ۱۴۱ روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است، در این رابطه گفت که مقامات اسرائیلی تدابیر امنیتی را در خصوص اتاق هشام در بیمارستان تشدید کرده و خانواده وی و همه روزنامه‌نگاران را از بیمارستان بیرون رانده‌اند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.