خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحیت صهیونیزم، میوه درخت یهودیت

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام سید محمد رضا حسن زاده طباطبایی پژوهشگر ادیان و فرق با اشاره به تقسیم بندی جامع مسیحیت به سه گروه و فرقه کاتولیک، پروتستان و ارتودکس گفت: هر کدام از این فرق دارای پیشینه و آداب و رسوم ویژه ای بوده و با هدف خاصی در جامعه فعالیت می کنند.
وی افزود: پروتستان فرقه ای ازفرقه های سه گانه و مشهورمسیحی است که تحت عنوان مسیحیت پروتستان، از اصلاح طلبان مسیحی شناخته می‌شوند.
پژوهشگر ادیان و فرق ادامه داد: همانطور که درجریانهای گذشته از آیین های هفت گانه مسیحی نام بردیم فرقه پروتستان توانست بخش عمده ای از اصلاحات خود را در همان آیین های مسیحی با مفهومی گستره تر انجام دهد.
حجت الاسلام حسن زاده طباطبایی تصریح کرد: این اصلاحات را مارتین لوتر تحت عنوان اعلامیه ۹۵ ماده ای خود مطرح نمود و به نحو مبسوط و گسترده ای ارائه کرد.
وی اظهار داشت: مسیحیت پروتستان فرقه ای یهودیزه شده در میان فرقه های مسیحی است. رهبر این فرقه مارتین لوتر که خود در خانواده یهودی بدنیا آمده بود تحت تاثیر فرهنگ یهودیت همچون سلف خود پولوس داعیه دار اصلاحات در مسیحیت شد.
پژوهشگرادیان و فرق یادآور شد: بنابراین طبیعی است در دکترین ها و مبانی اعتقادی که مروج آن بوده اند یهودیت در تمام اندیشه و مبانی فکری آنها سایه افکنده باشد.
حجت الاسلام طباطبایی خاطر نشان ساخت: پروتستان ها چون تحت رهبری واحدی نیستند، لذا فرقه های گوناگونی از آن منشعب می‌شود. همچنین پروتستان ها برپایه دوستی با یهودیت گسترس یافته اند و در همین راستا فرهنگ غالب یهودی بر مسیحیان پروتستان سایه افکنده است 
وی افزود: به همین دلیل مسیحیت پروتستان بستری برای رشد یک جریان افراطی تحت عنوان مسیحیت صهیونیزم بوده است، جریانی که از شکل گیری کشور اسرائیل حمایت می کند و دولت انگلستان که خود یک کشورمسیحی پروتستان است با تاسیس در سال ۱۹۴۸ میلادی از حامیان این جریان می باشد.
پژوهشگرفرق و ادیان اذعان کرد: حمایت نظامی کشور انگلستان تحت تاثیر همان جریان یهودیزه پروتستان در این فرقه می باشد.
حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: امروزه نیز در مناسبات بین المللی کشورهای امریکا وانگلیس در کشورهای شمال قاره اروپا چون پروتستان هستند، در فضاهای بین المللی از اسرائیل حمایت می کنند چرا که حمایت از اسرائیل و تشکیل دولت مستقل از اموزه های دینی مسیحیت صهیونیزم در بستر پروتستانتیزم است .
مسیحیان صهیونیزم ازبازگشت مجدد حضرت مسیح به دنبال بهره برداری سیاسی هستند
وی ادامه داد: این کشورها بر این باورند که تا کشوراسرائیل شکل نگیرد بازگشت مجدد حضرت مسیح (ع) اتفاق نخواهد افتاد.
پژوهشگرفرق وادیان تصریح کرد: همه مسلمانان ومسیحیان عالم باور دارند که حضرت مسیح(ع) در آخر زمان مجددا ظهور خواهند کرد اما در این میان مسیحیان صهیونیزم ازاین بازگشت مجدد در پی بهره برداری سیاسی به نفع خود هستند.
حجت الاسلام طباطبایی بااشاره به جنگ آخرزمانی آرماگدون گفت: مسیحیان صهیونیزم با طرح تئوری جنگ آخر زمانی آرما گدون براین باورند که آرماگدون جنگی هسته ای خواهد بود. آنان معادلات سیاسی بین المللی را بر اساس تئوری آرماگدون طراحی می کنند درحالی که مسیحیت صهیونیزم تصویری خود ساخته ومخالف با تفاسیر معمول مسیحی و یهودی ازکتاب مقدس ارائه می کند.
وی ابرازداشت:مسیحیت صهیونیزم براساس باورهای خود به ویژگی های خاصی از جمله هدف وسیله را توجیه می کند، برگزیده بودن صهیونیزم و یهودیت، رسانه محور بودن، تبلیغ جهانی در رسانه ها شناخته می‌شود.
همچنین آنان بر این باورند که در آستانه آخر الزمان قرار داریم و عن قریب دنیا به پایان می رسد و … لذا پیشگویی های مختلفی را از آنان شاهد هستیم.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.