خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا و عربستان در پی نابودی روسیه و ایران

به گزارش ادیان نیوز، وبگاه تحلیلی«نیو ایسترن» طی گزارشی تحلیلی در زمینه «دسیسه‌های واشنگتن و ریاض علیه ایران و روسیه» نوشت:آمریکا خواهان مقهور کردن مسکو  و متوقف کردن سیاست‌های مستقل این کشور است و رویکرد بعدی آمریکا جایگزین کردن نظام انقلابی فعلی در روسیه با نمونه‌ای غربی است.
این رسانه روسی در ادامه با اشاره به اهداف آمریکا در قبال ایران نوشت: باید گفت که اهداف آمریکا در قبال ایران نیز آشکار است و واشنگتن قصد دارد با کاستن از حمایت ایران از حکومت دمشق فردی دیگر را جایگزین «بشار اسد» رییس جمهور فعلی سوریه کند و در توافق هسته‌ای با ایران نیز به حداکثر اهداف خود برسد و در مرحله بعد نیز حکومتی غربی را جایگزین حکومت انقلابی فعلی این کشور کند.
به‌نوشته این رسانه، در این بین اهداف عربستان سعودی ضربه به اقتصاد ایران می‌بادشد . این کشور رقیب اصلی ایران در منطقه است و تلاش می‌کند ایران را در عراق، سوریه به بیراهه کشانده و مانع از تحقق نفوذ شیعه در منطقه شود و در این مسیر با فشار جهت عدم تحقق توافق هسته‌ای، تهران را تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دهد.
این رسانه روسی در بخش دیگر تحلیل خود نوشت: نتایج دسیسه آمریکا و عربستان سعودی  در ضدیت با روسیه و ایران آشکار است و این ۲ کشور تهدید‌های جدی علیه امنیت ملی روسیه و ایران هستند.
 نیو‌ ایسترن در خاتمه گزارش خود با اشاره به جنگ نفتی ریاض و واشنگتن علیه ایران و روسیه نوشت: تهران و مسکو بهتر است که واکنش به تهاجم نفتی آمریکا و عربستان سعودی را آغاز کنند. عربستان سعودی کشوری ضعیف است و به شدت از سوی داعش تحت خطر می‌باشد و نبردهای مسلحانه‌ای در مرزهای این کشور به وقوع می‌پیوندد اما لازم است که ایران و روسیه با تشکیل نیروهای مشترک و  همکاری با کشوری چون ونزوئلا از دیگر کشورهای تولید کننده نفت در برابر  اقدام ریاض  و واشنگتن محافظت کنند. در این بین با اقدام‌های ریاض، تهران و مسکو این حق را دارند تا با ضربه زدن به عربستان سعودی مانع از اجرای سناریوی آمریکا در منطقه شوند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.