خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شرکت در مراسم طلب آمرزش، معاون کشیش کلیسای ارتدکس

همدردی وابسته فرهنگی ایران در پیشاور با جامعه مسیحیان؛

مهران اسکندریان، رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با حضور در کلیسای پیشاور ابراز همدردی خود را با جامعه مسیحیان پیشاور ابراز کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در پی ترور معاون کشیش کلیسای ارتدکس پیشاور توسط گروه های افراطی تروریستی در پیشاور، مهران اسکندریان، رییس خانه فرهنگ کشورمان با حضور در کلیسای پیشاور، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی و ابراز همدردی با جامعه مسیحیان پاکستان اظهار داشت: چنین اقدامات تفرقه انگیز و غیرانسانی مورد تایید هیچ یک از ادیان و مذاهب نبوده و این تلاشی نافرجام برای برهم زدن نزدیکی و همدلی ادیان می باشد.

مهران اسکندریان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره درخط مقدم مبارزه با تروریسم در تمام جهان بوده و هیچ تفاوتی برای برقراری صلح و امنیت هیچ یک از ادیان و مذاهب قائل نمی باشد. و در این راه مقدس و خداپسندانه، شهدای بسیاری را تقدیم راه انسانیت نموده و نمونه بارز آن سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده که جامعه بشریت مدیون خدمات ایشان به عنوان منادی و پرچم دار صلح و امنیت جهانی می باشد.

شهزاد مراد، کشیش کلیسای ارتدکس پیشاور ضمن قدردانی از ابراز همدردی رییس خانه فرهنگ ایران با مسیحیان پاکستان، حضور ایشان را موجب تسلی و آرامش جامعه مسیحیان دانسته و گفت:جمهوری اسلامی ایران نمونه و الگویی شایسته برای برقراری صلح جهانی و مبارزه با تروریسم و افراط گری بوده و سردار سلیمانی نیز از صالحین روزگار می باشد و همه ما مسحیان برای علو درجات ایشان دعاگو بوده و امیدواریم به برکت وجود چنین انسان های الهی شاهد برقراری صلح پایدار درهمه ی جهان باشیم.

معاون کشیش کلیسای ارتدکس

در این مراسم طلب آمرزش، کشیشان پاکستان از جمله: هنفری سرافراز پیتر(پیشاور)، عرفان جمیل(لاهور)، رمبل شاه(حیدرآباد)، موسس مجلس وحدت ادیان پاکستان، ارنست جیکوب(پیشاور)، شهزاد مراد (پیشاور) و آگستین جیکوب مدیر اجرایی انجمن حمایت از اقلیت های دینی حضور داشتند.

کشیشان حاضر در این مراسم، با ستودن اقدامات ایران مبنی بر احترام متقابل، ایجاد اتحاد و همدلی بین ادیان و تلاش برای برقراری صلح و امنیت جهانی و ابراز خرسندی از آزادی و امنیت مسیحیان ایران گفتند: برگزاری کنفرانس”نقش ادیان الهی در برقراری صلح و امنیت جهانی” توسط خانه فرهنگ ایران درپیشاور نمونه بارزی از عزم و اراده ایران برای تحقق صلح جهانی می باشد.

وی اظهار کرد: بروز چنین اقدامات تروریستی درکشورهای مسلمان، نشانگر دستان پنهان و حمایت های کشورهای استکباری ازجمله: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی، برای برهم زدن آرامش، صلح و امنیت درکشورهای اسلامی می باشد.

درپایان شرکت کنندگان در این مراسم برای آمرزش همه ی شهدای اسلام و مسیحیت و نابودی برهم زنندگان امنیت جامعه و برقراری صلح جهانی دعا نمودند.

گفتنی است، ویلیام سراج معاون کشیش کلیسای پیشاور یکی از فعالان تقریب ادیان و شرکت کننده درکنفرانس”نقش ادیان الهی در برقراری صلح و امنیت جهانی”درخانه فرهنگ ج.ا.ایران-پیشاور بوده است.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.