خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موبد زرتشتیان اصفهان: آیین زرتشتیان باید مورد پالایش قرار بگیرد

موبد زرتشتیان اصفهان با بیان اینکه آیین زرتشتیان باید مورد پالایش قرار بگیرد، گفت: ما زرتشتیان باورمند به اهل بیت(ع)، حکومت عدل امام علی(ع) هستیم، آن چیزی که برای ما مهم است گفتار نیک، پندار نیک و رفتار نیک است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موبد بهزاد نیک دین روز پنجشنبه در همایش«منزلت ادیان در جمهوری اسلامی» در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم، با اشاره به عوامل فروپاشی سلسه ساسانیان، بیان کرد: این سلسه زمانی از هم پاشید که دینداران دروغین در مقام علمای دینی قرار گرفتند.

او با تاکید بر اهمیت تقویت پیوند دوستی بین ادیان و مذاهب، تصریح کرد: آن چیزی که سبب پایداری این خاک در طول قرن های اخیر شده هویت ایرانی در کنار هویت ایرانی اسلامی است؛ اگر ما باوری به اسلام و مکتب اهل بیت (س) نداشتیم مشخص نبود که چه بلاهایی سر این سرزمین در طول تاریخ می آمد.

عضو انجمن زرتشتیان ایران اضافه کرد: شوربختانه باید اعتراف کنیم هم اکنون در سطح جامعه ایرانی شاهد نوعی دین گریزی هستیم که بخشی از آن بخاطر کم کاری علما بوده است.

او، برتری جویی ادیان و مذاهب را از عوامل مهم دین گریزی نسل جوان دانست و تاکید کرد: برای افزایش بعد معنوی و دینی جامعه لازم است تا به مساله فرهنگ بعنوان اکسیژن اصلی اجتماع توجه بیشتری شود.

نیک دین گفت: ما برای مقام معظم رهبری آرزوی خرسندی و سلامت داریم چرا که می دانیم اگر ولایت مداری کنار گذاشته شود همان بلایی سر ایران می آید که در دوران ساسانیان آمد.

او تاکید کرد: پیامبران الهی هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتند و نیابد پیروان ادیان ابراهیمی نیز اختلافی با هم داشته باشند.

این موبد زرتشتی گفت: آیین زرتشتیان باید مورد پالایش قرار بگیرد، آن چیزی که از آیین زرتشتیان در جامعه شناخته می شود مربوط به اواخر دوران ساسانیان است که همراه با آیین های خرافی مانند آتش پرستی، ازدواج با محارم و سایر انحرافات است در حالی که این آیین دیرین ایرانی بسیار متعالی است.

او خاطرنشان کرد: ما همه ایرانیان را زرتشتی می دانیم و همه مسلمانان نیز زرتشتیان را مسلمان بدانند، ما هیچ اختلافی بین خودمان با مسلمانان احساس نمی کنیم، ما زرتشتیان باورمند به اهل بیت(ع)، حکومت عدل امام علی(ع) هستیم، آن چیزی که برای ما مهم است گفتار نیک، پندار نیک و رفتار نیک است.

نیک دین ابراز داشت: پارسیان زرتشتیان که امروز به قطب اقتصادی هندوستان تبدیل شده اند کارهای بسیار بزرگی در کشور آبا و اجدادی خود در ایران انجام می دهند و تمام نازش و تمنای ما به این سرزمین است.

 

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.