خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماموستا عبدالسلام کریمی: جشنواره نشان فروهر کاری سترگ در علم‌ و فرهنگ ایران‌ زمین

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی «ماموستا عبدالسلام کریمی»، برای جشنواره «نشان فروهر» پیام فرستاد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، متن پیام ماموستا عبدالسلام کریمی به شرح ذیل است:

«به نام خداوند جان و خرد

برپایی جشنواره «نشان‌ فروهر» و تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر با موضوع تاریخ، فرهنگ و زبان‌های ایران باستان به همت سازمان جوانان زرتشتی و انتشارات وزین فروهر، اقدام علمی ارزشمند و کاری بس سترگ در عرصه علم و فرهنگ ایران زمین است.

آنچه یک ملت را در طول تاریخ حفظ و حراست می‌کند فرهنگ، زبان و هویت ملی مردم آن سرزمین است. به یقین فرهنگ و زبان فارسی در تاریخ ایران زمین نیز چنین نقشی را دارا بوده است.

البته واضح و مبرهن است که فرهنگ، زبان و هویت قومی و محلی ایرانیان بخش جدایی‌ناپذیر هویت ملی و در عین حال میراث‌دار فرهنگ و تاریخ ایران زمین هستند که به‌سان گل‌های زیبا و گوناگون، بوستان و گلستان ملی را شکل داده و فرهنگ اصیل ایرانی را همواره با برپایی آیین‌ها وجشن‌هایی چون نوروز و مهرگان در دل و جان خود حفظ کرده است.

پژوهش‌های تاریخی و مطالعات میدانی بیانگر آن است که فرهنگ ایران زمین، فرهنگ یکتاپرستی، مهرورزی، مدارا و عدالت‌جویی است؛ به همین دلیل ادیان بزرگ آسمانی که بشر را به خداپرستی، اخلاق و مردم‌دوستی دعوت کرده‌اند، در این فرهنگ جای گرفته و پیروان ادیان توحیدی از زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان، صابئین مندایی و مسلمانان، این سرزمین را بستری مناسب برای رشد، توسعه و تکامل خویش برگزیده‌اند.

اینجانب، به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و به نمایندگی از دولت کریمه و ریاست جمهوری اسلامی ایران، اهتمام و توجه مدیران سازمان جوانان زرتشتی و انتشارات وزین فروهر به برگزاری «دومین جشنواره نشان فروهر» با انگیزه ایجاد توجه لازم به تاریخ، فرهنگ و زبان‌های ایران باستان را قابل تقدیر و تحسین می‌دانم و از این اقدام علمی و فرهنگی تشکر، و آرزو می‌کنم که نوروز و سال نو، سالی سرشار از سرافرازی، نشاط و سلامتی برای همه ایرانیان عزیز باشد.

عبدالسلام کریمی

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی».

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.