خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نیایشِ پاپ فرانسیس برای «پایان یافتن کشتار به دست قابیل»

پاپ فرانسیس، که بارها در نیایش روز یک‌شنبه خود نیز به لزوم برقراری صلح اشاره کرده بود، بدون محکوم کردن تهاجم روسیه به خاک اوکراین، خواستار «پایان دادن به کشتار» شده بود. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز چهارشنبه ۱۶ مارس، در مراسم نیایش برای صلح، به نام انسانیت، خواستار عفو و بخشش برای کسانی شد که با سلاح‌های خود به خونریزی ادامه می‌دهند و تاکید کرد: دست‌های انسانیت که برای حمایت از بشریت است، به ابزاری برای مرگ تبدیل شده‌اند.

رهبر کاتولیک‌ها جهان، روسیه را محکوم نکرد اما خواستار پایان «کشتار» شد

رهبر مذهبی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاتولیک در جهان، با یادآوری داستان «هابیل و قابیل» از درگاه الهی خواستار آن شد تا «دست قابیل را (از ادامه جنایت) متوقف کند» و در نیایش خود به داستان کتاب مقدس درباره هابیل وقابیل و قتل برادر کوچکتر به دست قابیل اشاره کرد.

پاپ فرانسیس، که بارها در نیایش روز یک‌شنبه خود نیز به لزوم برقراری صلح اشاره کرده بود، بدون محکوم کردن تهاجم روسیه به خاک اوکراین، خواستار «پایان دادن به کشتار» شده بود.

ابعاد مذهبی تهاجم روسیه به خاک اوکراین، از همان آغاز این حمله، برجسته شده بود. کلیسای ارتدوکس در مسکو که در ابتدا از حامیان این حمله بود، با ادامه جنگ در اوکراین، دچار مرزبندی‌های جدیدی در میان معتقدان به این آئین است.

رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه، از متحدان ولادیمیر پوتین، مخالفان مسکو را به مبارزه با «اتحاد تاریخی» میان اوکراین و روسیه متهم کرده بود. با تداوم جنگ میان اوکراین و روسیه، روحانیون کلیسای ارتدوکس همچنین ارتدوکس‌ها در اوکراین از کلیسای ارتدوکس در روسیه فاصله می‌گیرند. شماری از کشیش‌های اوکراینی خواستار قطع روابط با کلیسای ارتدوکس روسیه شدند.

یکی از روحانیون مسیحی در اوکراین هم با اشاره به داستان هابیل و قابیل در کتاب مقدس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را «قابیل دوران کنونی» برشمرده بود.

منبع rfi
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.