خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سالگرد رحلت حاخام یوسف‌حییم همدانی‌کهن (זצ”ל)

روز چهارشنبه مورخ ۲۷ ادار سال ۵۷۸۲ عبری برابر با ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ شمسی، مصادف است با هشتمین سالگرد رحلت رهبر فقید سابق جامعه کلیمیان ایران، «جناب حاخام یوسف‌حییم همدانی‌کهن (זצ”ל)».

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از  روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران؛ روز چهارشنبه مورخ ۲۷ ادار سال ۵۷۸۲ عبری برابر با ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ شمسی، مصادف است با هشتمین سالگرد رحلت رهبر فقید سابق جامعه کلیمیان ایران، «جناب حاخام یوسف‌حییم همدانی‌کهن (זצ”ל)».

شادروان جناب حاخام یوسف‌حییم همدانی‌کهن (זצ”ל) از همان ابتدای نوجوانی و از سن ۱۸ سالگی شروع به خدمت و فعالیت در کارهای اجتماعی نمودند و این خدمت را بیش از هفتاد سال ادامه دادند. ایشان پس از مهاجرت از یزد و سکونت گزیدن در تهران (سال ۱۳۵۶)، با تأسیس دفتر ازدواج و طلاق همراه با سایر علماء به خدمت رسانی به مردم پرداختند و از سال ۱۳۷۲، رهبری دینی یهودیان ایران را بر عهده گرفتند.

سالگرد رحلت حاخام یوسف‌حییم همدانی‌کهن (זצ"ל)
حاخام یوسف‌حییم همدانی‌کهن (זצ”ל)

رهبر فقید سابق جامعه کلیمیان ایران با وجود کهولت سن، در کمال هشیاری بودند و قدرت حافظه ایشان همواره موجب شگفتی اطرافیان بود. ایشان تا واپسین لحظات زندگی خاکی، کلیه مناسک و آداب مذهبی را به جای آوردند تا حدی که بنا به اظهارات نزدیکان مرحوم، حاخام یوسف‌حییم همدانی‌کهن (זצ”ל) تا پانزده دقیقه قبل از درگذشت خویش، تفیلای عرویت شَبات (نماز شب شنبه) را به جای آوردند.

روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران همراه با جامعه کلیمیان ایران، یاد و خاطره این عالم ربانی، خداترس و دلسوز جامعه را گرامی داشته و ضمن آرزوی علو درجات برای روح و نِشامای بزرگوار ایشان، امیدوار است زِخوت (امتیازات معنوی) شادروان جناب حاخام یوسف‌حییم همدانی‌کهن (זצ”ל) همانند گذشته، همواره شامل حال جامعه کلیمیان ایران باشد.

روحشان شاد و یادشان گرامی.

پایگاه خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز) نیز ضمن عرض تسلیت به جامعه محترم کلیمیان ایران، برای آن عالم ربانی از درگاه خداوند یکتا، علوّ درجات خواستار است.

منبع کانال روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.