خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش نگرانی‌ها از سرکوب مجدد پس از اخراج یک زن روهینگیایی از هند

این اقدام موجب تشدید ناامنی‌ها برای روهینگیاهای ساکن هند شده‌ است. جالب است که مقامات هیچ دلیلی برای اخراج بیگم ارائه نکرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از گاردین؛ علی‌رغم اینکه سازمان ملل وضعیت پناهندگی حسینا بیگم ۳۷ ساله را تایید کرده بود، وی از کشمیر تحت کنترل هند اخراج شد. او یکی از ۱۷۰ پناهجویی است که در ماه مارس سال گذشته دستگیر شده بودند. شوهر و سه فرزند بیگم در کشمیر باقی مانده‌اند.

چند روز پس از این موضوع ۲۵ پناهجوی روهینگیایی دیگر نیز بازداشت شده و در زندان هیراناگار نگهداری می‌شوند. پرم کومار مودی سرپرست این زندان گفت که حدود ۲۷۵ روهینگیایی در این مرکز حضور دارند که اسناد اخراج آن‌ها کامل است و دستور دولت کافی است تا به میانمار بازگردانده شوند. جالب است که مقامات هیچ دلیلی برای اخراج بیگم ارائه نکرده‌اند.

این اقدام موجب تشدید ناامنی‌ها برای روهینگیاهای ساکن هند شده‌است. زمانی که هند در سال ۲۰۱۹ کمپینی جهت ثبت اطلاعات بیومتریک آن‌ها راه‌اندازی کرد، بسیاری از آن‌ها از ترس اخراج و بازداشت به بنگلادش رفتند.

پناهندگان روهینگیا از بیرون رفتن برای کار می‌ترسند و برخی از آن‌ها جامو را به مقصد هند یا بنگلادش ترک می‌کنند. گروهی از پناهجویان گفته‌اند که وضعیت بنگلادش برای آن‌ها در حال بدتر شدن است. بسیاری از آن‌ها نیز نمی‌توانند از هند خارج شوند زیرا اعضای خانواده آن‌ها در زندان هستند.

گروه‌های حقوق بشر با تاکید بر خطرات جانی وارده به پناهجویان روهینگیا در هند، مقامات این کشور را به بی‌توجهی به زندگی انسانی و قوانین بین‌المللی متهم کرده‌اند.

مترجم: فرناز عظیمی
منبع theguardian
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.