خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تبریک مشاور رئیس‌جمهور به مناسبت عید پسح

ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی فرا رسیدن عید پسح را به جامعه کلیمیان ایران شادباش گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی فرارسیدن عید پسح را به جامعه کلیمیان ایران شادباش گفت.

ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی؛ مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی فرارسیدن عید پسح را به جامعه کلیمیان ایران شادباش گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل می‌باشد:

به نام خداوند جان و خرد

فرا رسیدن عید پسح، عید آزادی و رهایی انسان از بند اسارت را به جامعه ایرانیان کلیمی و پیروان حضرت موسی کلیم الله (ع)؛ پیام‌آور توحید و عدالت، تبریک و شادباش می‌گویم.

این عید مذهبی که یکی از سه عید بزرگ کلیمیان است، به دلیل نزدیکی زمانی با عید نوروز برای ایرانیان عزیز کلیمی از شکوه و عظمت بیشتری برخوردار است و بدین جهت، برخی از سنت های زیبای نوروز نیز در این عید اجرا می‌شود.

ایرانیان کلیمی بیش از دو هزار سال در این سرزمین و در کنار دیگر ایرانیان عزیز مسلمان، زرتشتی و مسیحی، اخلاق‌مدار و صلح‌آمیز زندگی کرده‌اند.

ایران زمین، مهد یکتاپرستی، صلح‌طلبی و مدارا در جهان است. این سرزمین از فرهنگ و تمدن دیرینه و اصیل برخوردار می‌باشد. فرهنگی که مبتنی بر اخلاق دینی، انسانیت و اندیشه صلح‌آمیز است.

همدلی, همبستگی, انسجام اجتماعی و همزیستی مسالمت‌آمیز توامان با تکریم پیروان ادیان توحیدی، از مهمترین نقاط قوت و قدرت ایرانیان در طول تاریخ است.

اینجانب به عنوان مشاور رئیس جمهور محترم، خود را در شادی ایرانیان عزیز کلیمی شریک می‌دانم و امیدوارم به لطف پروردگار متعال، سال جدید، سالی سرشار از موفقیت، بهروزی و سلامتی برای کلیمیان و همه ایرانیان عزیز پیرو ادیان توحیدی باشد.

عبدالسلام کریمی

مشاور رئیس‌جمهور

منبع انجمن کلیمیان تهران
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.