خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هیچ نشانه ای از کاهش جنگ فرهنگی علیه مسلمانان در فرانسه وجود ندارد

مسلما در اندک زمان باقی مانده تا دور دوم انتخابات، اقدام موثری در راستای جلوگیری از اسلام‌هراسی در فرانسه انجام نخواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز)- به نقل از «الجزیره» با نزدیکی انتخابات و رقابت میان مکرون و لوپن در دور دوم، شاهد سختگیری‌های فرانسه علیه اسلام و مسلمانان هستیم. این مسئله موجب سلب حق رای از رای دهندگان و جدایی واقعی کلیسا از دولت می‌شود. وسواس فرانسه در مورد اسلام این مفهوم را تداعی می‌کند که دولت ماهیت سکولار دارد.

حساسیت نسبت به «اسلام سیاسی» که در زمان ریاست جمهوری سارکوزی تحت عنوان دفاع از لائیسیته دانسته بیان می‌گردید، گویا به یک اصل سیاسی در فرانسه تبدیل شده است.

پس از قتل ساموئل پتی توسط یکی از اعضای داعش، مکرون نیز رویکرد مشابهی در پیش گرفت و سازمان‌های مدنی مسلمان را سرکوب کرد.

بر همین اساس تلاش‌های مکرون در نگاه اول برای مهار افراطگرایی منطقی به نظر برسد، اما این تلاش‌ها یک حقیقت تلخ در پشت پرده دارد؟ چه کسی را می‌توان فرانسوی واقعی در نظر گرفت و تفسیر مناسب از جامعه فرانسوی چیست؟

مکرون انکار کرده است که فرانسه در تنگنای یک جنگ فرهنگی به سبک ایالات متحده یا بریتانیا قرار دارد، اما سیاست‌های اخیر در راستای اسلام‌هراسی به ‌شمار می‌آید و متاسفانه مقوله اسلام هراسی در سراسر اروپا و آمریکا به امری عادی بدل شده است که اروپایی‌ها برای دهه‌ها از آن بهره می‌برند.

فرانسه مسلمانان

مسلما در اندک زمان باقی مانده تا دور دوم انتخابات، اقدام موثری در راستای جلوگیری از اسلام‌هراسی در فرانسه انجام نخواهد شد، اما در دراز مدت هرگونه تلاش واقعی برای پایان دادن به هجمه‌های صورت گرفته نسبت به اسلام، مستلزم به رسمیت شناختن تنوع در میان شش میلیون شهروند مسلمان این کشور است.

متن کامل خبر را در الجزیره (+) بخوانید.

مترجم: حامد حبیب زاده

منبع Aljazire
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.