خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رونمایی از تنها قرآن گیاهی جهان در دوبی

به گزارش ادیان نیوز، تنها قرآن گیاهی جهان که در خلق آن از ترکیب حدود ۲۰۰ گیاه استفاده شده است، توسط موسسه هنری هدم آرتس در دوبی رونمایی شد. این اثر هنری منحصربه فرد قرآنی که توسط دکتر حمدی طاهر در طی ۲۳ سال خلق شده است، با ظرافتی خاص از ترکیب گیاهان مختلف ساخته شده است.
برای نوشتن آیات، و اسامی سوره ها و نقوش طراحی شده در حاشیه صفحات از شیره های گیاهی به عنوان مرکب استفاده شده است. موسسه هدم آرتس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تاییدیه صحت محتوای این قرآن نفیس را از اداره امور اسلامی دوبی دریافت کرده است.
بر اساس این بیانیه، این قرآن ۶۰۶ صفحه دارد و وزن آن ۷.۵ کیلوگرم است. ترکیبات گیاهی استفاده شده در ساخت این قرآن مستقیما از دانه ها، میوه ها، برگ ها، ساقه ها و پوست و ریشه گیاهان مورد استفاده در تب اونانی گرفته شده است.
موسسه هدم عنوان کرده است: «تک تک کلمات و نقوش موجود در این قرآن مقدس بدون استفاده از تکنولوژی رنگ، ابزارها و ماشین ها، با صبر و دقت در طی سال های متمادی، خلق شده است. ما با ۱۷۱۴ موزه در ۸۰ کشور جهان تماس گرفته ایم تا تایید کنیم که کاری مشابه این قرآن نفیس وجود ندارد. این اثر ارزشمند حقیقتا منحصر به فرد است. ما پیشنهاداتی را برای این قرآن نفیس دریافت کرده ایم، اما این حساسیت را داریم که صاحب آن باید کسی باشد که آشنا به ارزش های اسلامی باشد.»
این قرآن نفیس از فردا به مدت ۵ روز در مرکز موسسه هدم آرتس در دوبی برای بازدید عموم، به نمایش گذاشته خواهد شد.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.