خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر اسقف‌های آلمان از پاپ فرانسیس ابراز ناامیدی کرد

باتزینگ رهبر اسقف‌های آلمان علاوه بر انتقاد از آموزه‌های کلیسا نسبت به عملکرد پاپ فرانسیس ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز)، رئیس کنفرانس اسقف‌های آلمان روز یکشنبه در مورد آموزه‌های کلیسا و عملکرد پاپ فرانسیس ابراز ناامیدی کرده و اعلام کرد؛ آموزه‌های کلیسا به ویژه در مورد مسائل مربوط به همجنس‌گرایی باید تغییر داده شود.

پاپ فرانسیس و اسقف اعظم آلمان
اسقف گئورگ باتزینگ و پاپ فرانسیس

اسقف گئورگ باتزینگ، در مصاحبه‌ای از عبارات «ناامیدی از پاپ، البته در معنای فریب» استفاده کرد که در توضیح این مساله افزود: پاپ، حتی در کلیسای کاتولیک، با وجود تمام اختیاراتی که دارد، کسی نیست که بتواند کلیسا را از سر به پا دگرگون کند، این همان چیزی است که ما می‌خواهیم.

وی ادامه داد: او هر کاری را که بتواند انجام می‌دهد، یعنی او در حال آغاز فرایندی است که در رابطه با آن سوالات زیادی بر روی میز گذاشته می‌شود. آیا در مجمع جهانی ۲۰۲۳ همه گروه‌ها مجاز به شرکت کردن هستند؟ آیا LGBTQ می‌توانند در این مراسم شرکت کنند؟ او همیشه از کلمه «همه» استفاده کرده است.

اسقفِ لیمبورگ، در غرب آلمان، در مصاحبه‌ای گفت: من معتقدم که تصویر نهایی ما از خدا و انسان، تبعیض علیه همجنس‌گرایان است. این موضوع نباید به عنوان یک ممنوعیت در نظر گرفته شود، به همین دلیل باید با احترام کامل با این افراد برخورد شود.

پاپ فرانسیس و اسقف اعظم آلمان

وی همچنین به خروج اخیر یک کشیش‌ از کلیسا به دلیل مخالفت با نوع برخورد با همجنس‌گرایان اشاره کرد و گفت: آندریاس استورم که نایب رئیس اسقف اسپایر بود، خواستار تغییر در آموزه‌های کلیسا در مورد همجنس‌گرایان بود و به همین دلیل نیز با اشاره به ناامیدی ناشی از عدم تغییر در رفتار کلیسا، به ویژه در مورد جنسیت و انتصاب زنان، از کلیسا خارج شد.

باتزینگ در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است رفتاری مشابه در پیش بگیرد، افزود: اگر به این تصور برسد که هیچ چیز هرگز تغییر نخواهد کرد، به کلیسا پشت خواهد کرد. اما در حال حاضر احساس می‌کنم تغییراتی در حال رخ دادن است.

مترجم: حامد حبیب زاده

برای مشاهده متن کامل خبر به لینک(+) مراجعه کنید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. رضا می گوید

    مسیحیت در طول تاریخ با همین کارها و مواضع این اسقف آلمانی تحریف شده و مصنوعات بشری در آن وارد شده