خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شرکت حضرت آیت الله حکیم در راهپیمایی اربعین + تصاویر

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی شرکت کرده و عزاداران حسینی را مورد تفقد قرار دادند.

همچنین حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم در سخنانی با تاکیدبر اینکه تجمع و انسجام اربعین امام حسین(ع) را در هیچ کجای دنیا نمی توان دید، گفت: راهپیمایی اربعین امام حسین(ع)، مدرسه ای است که حدود یک ماه طول به طول می انجامد.
به گزارش شفقنا  آیت الله حکیم که در جمع راهپیمایی زائران اربعین امام حسین(ع) سخن می گفت، اظهار داشت: چنین تجمع و همبستگی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. اگر ایمان و فضل الهی نبود هرگز چنین تجمع و انسجامی رخ نمی داد.
وی افزود: نمی توانم از مومنان به خاطر حضور در این مراسم تشکر کنم؛ فقط می توانم بگویم که نسبت به چنین مواضعی افتخار می کنم، مواضعی که ایمان قلبی آنها به عقاید خود را نشان می دهد.
این مرجع تقلید شیعه عراق تصریح کرد: اینکه مومنان در چنین مراسمی هدف واحدی یعنی « خدمت به  شیعه و اهل بیت علیهم السلام  » را دنبال می کنند،غرور آفرین است.
وی ادامه داد: انسجامی همچون انسجام شیعیان در اربعین در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و اگر ایمان و فضل الهی نبود، انجام چنین کاری ممکن نبود.
آیت الله حکیم با بین اینکه در واقع راهپیمایی اربعین امام حسین(ع)، مدرسه ای است که حدود یک ماه طول به طول می انجامد و با اشاره به اینکه می بایست ارزش های قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (علیهم السلام) در زمینه اهتمام به همبستگی، انسجام، نوع دوستی و محبت به همدیگر در این مدرسه یادآوری شود، اضافه کرد: این مدرسه نباید تنها به همین چند روز خلاصه شود، بلکه می بایست در طول سال و در همه جا و همه جنبه ها زندگی مثمر ثمر بوده و از ویژگی هایی نظیر اخلاق والا، انجام فرائض، صداقت، ادای امانت، وفای به عهد، حسن تعامل و حسن برخورد و معاشرت برخودارباشد. 
مرجع عالیقدر شیعه با تاکیدبر اینکه ادای امانت از منظر اهل بیت(علیهم السلام) به مومنان اختصاص ندارد بلکه همگان از نیکوکارو فاجر و مومن و کافر همه را در بر می گیرد، تصریح کرد: در ادای امانت و صداقت سخن، بین هیچ کس تفاوت نیست و در واقع شرف و افتخاری است که می بایست انسان ها به آن آراسته باشند.

ورود ۵ میلیون عزادار به کربلا

رئیس کمیته اوقاف و امور دینی شورای استان کربلا گفت: تا کنون پنج میلیون زائر عراقی از سراسر عراق برای شرکت در مراسم اربعین وارد کربلا شده اند.
به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه رادیو المربد، «سندس الطریحی» اظهار کرد: هزاران زائر عرب و خارجی همچنان از طریق گذرگاههای سفوان و الشلامجه و الشیب و زرباطیه در حال ورود به کربلا هستند به طوری که تا الآن بیش از یک میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده اند.
الطریحی با اشاره به افزایش شمار زائران امسال نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: میلیون ها زائر در طرح های امنیتی و خدماتی مربوط به اربعین، مشارکت دارند.

منبع : شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.