خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بلینکن از وضعیت آزادی دینی و اجتماعی در افغانستان، چین و عربستان انتقاد کرد

وزیر امور خارجه امریکا «آنتونی بلینکن» با انتقاد از فقدان آزادی دینی و اجتماعی در چند کشور، نسبت به تبعیض علیه اقلیت‌های دینی گفت.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت صدور گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره آزادی دینی در جهان طی سال ۲۰۲۱ میلادی، با انتقاد از تبعیض علیه اقلیت‌های دینی در عربستان گفت: اسلام تنها دینی است که در عربستان می‌توان مناسک و آیین آن را به جا آورد.

بلینکن و آزادی دینی
عکس شفقنا

عربستان و تبعیض علیه اقلیت‌های دینی

وی افزود: ما از تحرکات مهم عربستان برای افزایش گفت‌وگو میان ادیان و رواداری دینی آگاه هستیم اما با این وجود، انجام مناسک دین دیگری غیر از اسلام در عربستان همچنان غیر قانونی است.

بیلنکن و آزادی دینی
عکس خبرگزاری حوزه

قتل عام دسته‌جمعی و سرکوب ایغورهای مسلمان

رئیس دستگاه دیپلماسی امریکا در ادامه چین را به بازداشت بیش از یک میلیون اویغور، قزاق و قرقیز و دیگر قومیت‌ها در اردوگاه‌هایی در استان سین کیانگ متهم کرد و گفت: چین به قتل عام دسته جمعی و سرکوب اویغورهای مسلمان و دیگر اقلیت‌های دینی ادامه می دهد.

سرکوب جامعه توسط طالبان

وی درباره اوضاع افغانستان گفت: اوضاع در سایه دولت طالبان بسیار وخیم شده است به خصوص آزادی اساسی زنان و دختران در برخوراری از آموزش، کار و حضور در جامعه سرکوب می شود.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.