خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بشر بی حقوق

به گزارش ادیان نیوز، در این یادداشت فارغ از مباحث دروغین گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و مستخدم بی بی سی (احمد شهید){ که پاسخهای در خور شان خود را دریافت نموده است}، سعی در بررسی وضعیت حقوقی انسانهایی داریم که یا فراموش شده اند یا در دایره انسان های مدنظر غرب قرار نمی گیرند. سخن از انسان هایی است که بی گناه در جای جای این جهان استکبار زده، آشکارا حقوق انسانی شان نقض می گردد؛ این در حالیست که غرب به جای دفاع از این انسان ها ، تمام تلاش خود را بر دفاع از تروریستها، همجنس بازان، قاتلین و قاچاقچیان متمرکز نموده است.
آنچه در ادامه خواهید دید، گزارشی از نقض حقوق انسان ها در کشورهای مختلف است؛ این وضعیت در سکوت خبری و با با حمایت غرب ایجاد شده است:
• هند به عنوان یکی از اعضای جدید شورای حقوق بشر، علاوه بر نادیده گرفتن حقوق اولیه میلیونها مسلمان، نقض گسترده حقوق انسانی “دالیتها”را نیز در کارنامه خود دارد. دالیتها گروه جمعیتی هستند که با داشتن جمعیت ۲۴۰ میلیون نفری، همچنان اما به عنوان شهروندان جامعه هند به شمار نمی آیند. چنانچه هر فردی اگر تماسی با این افراد داشته باشند باید در مراسمی فرقه ای خود را پاک نماید. آیا تا به حال کشور هند به خاطر نقض حقوق انسانی میلیونها مسلمان و ۲۴۰ میلیون دالیت مورد تحریم قرار گرفته است؟
• کشور ترکیه آشکارا حقوق انسانی بیش از ۲۲ میلیون کرد را نقض می کند. این افراد از کمترین حقوق انسانی برخوردار نیستند؛ مناطق کردنشین جزو مناطق محروم این کشور به حساب می آید. حتی در تلاش برای انکار هویت کردها دولت ترکیه تا سال ۱۹۹۱ کردها را ترک‌های کوهستانی نامید. به نظر میرسد ۲۲ میلیون کرد ترکیه در دایره انسانهای دارای حقوق بشر آمریکایی به شمار نمی آیند. در حالیکه با اعدام ۳ تروریست در کردستان ایران ، چنان صدای آمریکا به آسمان برخاست که گویی ارزش ین سه تروریست از ۲۲ میلیون کرد غیر نظامی ترکیه ای بالاتر است.
• پاکستان، بر اساس آمار تخمینی ۱۳۸۷ ، جمعیتی حدود ۱۷۲٬۰۰۰٬۰۰۰ تن دارد؛ ۹۵درصد مردم پاکستان مسلمان هستند؛ و از این جمعیت حدود ۲۰ درصد شیعه می باشند. نادیده گرفتن حقوق بیش از ۳۰ میلیون شیعه پاکستانی و کشتار بی رحمانه آنها بر هیچ کس پوشیده نیست. آیا شنیده اید که دولت پاکستان به خاطر نقض حقوق انسانی این افراد مورد سئوال واقع شود؟
• در بحرین حکومت مزدورانه اقلیت آل خلیفه، اکثریت ۶۵ درصدی شیعه را استثمار کرده است. آیا آمریکا و غرب صدای ملت بحرین را نشنیده اند؟
• یمن جمعیتی ۲۳ میلیونی دارد که بیش از ۴۲ درصد آنها شیعه هستند؛ در حالی که از ۱۹۶۰ م /دراین کشور شاهد استقرار حکومت یک اقلیت مزدور تکفیری با حمایت استعمار و وهابیون هستیم. آیا مدعیان حقوق بشر آمریکایی توان دیدن جنبش آزادی خواهانه حوثی ها در یمن را ندارد؟
• آمریکا، حدودا ۳۹ میلیون نفر از جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری این کشور سیاه پوست هستند. این ۱۳ درصد رنگین پوست نه تنها از حقوق مدنی بلکه از حداقلهای زندگی نیز بی بهره اند. وقتی سازمان ملل در شهر نیویورک، استثمار ۳۹ میلیون سیاه پوست و بیش از ۳ میلیون بومی آمریکا را نادیده می گیرد، چگونه از حقوق همجنس بازان در ایران دم می زند؟
• شیعیان نیجریه پر جمعیت ترین گروه شیعی در قاره آفریقا هستند؛ تعداد آنان را بین ۴ تا ۱۰ میلیون برآورد می‌کنند. آیا نقض حقوق انسانی این افراد توسط تروریستهای مورد حمایت آمریکا، ارزش آن را ندارد به اندازه متجاوزین به نوامیس مردم در ایران، مورد حمایت قرار بگیرند؟
• عربستان یکی از متحدان آمریکا در منطقه خاورمیانه است؛ در حالیکه زنان این کشور از کوچکترین حقوق اجتماعی محروم می باشند. سوال اینجاست که در مقام مقایسه زنان در عربستان به عنوان دیگر عضو جدید شورای حقوق بشر، از آزادیهای اجتماعی بیشتری برخوردار هستند یا زنان ایران؟
• کشور سوریه با جمعیت بالغ بر ۲۲ میلیون نفر چندسالی است گرفتار جنگی بین المللی با حمایت همه جانبه مثلث شوم غربی،عربی و عبری است. آیا مردم بی گناه سوریه مشمول حقوق بشر آمریکایی نمی شوند؟
• کشور عراق با جمعیت بالغ بر ۳۰ میلیون نفر، سالهاست گرفتار ناامنی، ترور و بسیاری مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. با فعالیت گروهک تروریستی داعش در این کشور شاهد انواع تجاوزها، ترورهای وحشیانه و رفتارهای غیر انسانی از جنایات این گروهک تروریستی هستیم. آیا نقش ایران در حمایت از عراق در مقابله با تروریسم و رفتار دوگانه آمریکا و غرب در قبال آنها برای سازمان ملل قابل تشخیص نبود؟
• کشتار سال ۲۰۱۲ میانمار، یادآور قتل‌عام مسلمانان توسط بوداییان در این کشور است .برخی گزارش‌ها حکایت از کشتار ۲۰۰ هزار مسلمان دارند. همچنین گفته می‌شود که نیروهای نظامی برمه به مهاجمین کمک می‌کنند و این کشتار در سکوت رسانه‌های خبری و سازمان ملل در حال انجام است. مسلمانانی که ۱۰ درصد جمعیت ۵۰ میلیونی میانمار را تشکیل می دهند، آیا به چشم شورای حقوق بشر سازمان ملل می آیند؟
• با وجود جمعیت پنج الی شش میلیونی مسلمانان در فرانسه، دولت فرانسه بدون در نظر گرفتن احساسات مذهبی این جمعیت ، با استناد به قانون ۲۰۰۴ آن کشور رعایت حجاب اسلامی در مدارس و دیگر مکان های دولتی را ممنوع اعلام کرد. نابرابری در مشارکت سیاسی، محرومیت از مسکن مناسب، عدم بهره مندی از آموزش و اشتغال نیز از دیگر مشکلات مسلمانان فرانسه است؛ حال آنکه مسلمانان بیش از ۱۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. آیا تا به حال کشورهای مانند فرانسه ،انگلیس،کانادا و دیگر اعضای اتحایه اروپا به خاطر نقض آشکار حقوق مسلمانان مورد بازخواست قرار گرفته اند؟
• تمام دردها و رنج هایی که گفته شد در مقابل درد مردم فلسطین قطره ای در مقابل دریاست. فقط باریکه غزه با جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری، در بازه ی زمانی یک دهه، سه جنگ یک طرفه با رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی را در سکوت شورای حقوق بشر و دیگر نهادهای بین المللی تحمل نموده است.
سراسر دنیا آکنده از انسان هایی است که اینگونه حتی از کمترین حقوق انسانی برخوردار نیستند . حقوق بشر آمریکایی شامل این انسانها نمی شود. گو اینکه در نگاه استکبار و استعمار لفظ « بشر» برای آنها معنا ندارد.
در پایان باید پرسید که آیا گروههای مطرح شده بشر نیستند، یا غلظت بشر بودن همجنس بازان، تروریستها ، قاچاقچیان و متجاوزان به نوامیس مردم بیشتر است که مابقی انسانها به فراموشی سپرده شده اند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.