خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یک ایزدی‌ در میان ۲۰ میلیون زائر اربعین حسینی + عکس

به گزارش ادیان نیوز، امسال مراسم اربعین حسینی(ع) را از منظرهای گوناگون می‌توان بی‌نظیر خواند. نشان به آن نشان که ۲۰ میلیون جان شیدا به پابوس مرقد سرور آزادگان رفتند حال آنکه هر زائر شوریده، ده‌ها دل مشتاق و محروم به دنبال خود می‌کشاند و تا حرم دوست می‌برد.

در میان بیش از ۲۰ میلیون زائری که به حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مشرف شدند یک نفر با ظاهری آراسته درحالی‌که تابلویی در دست داشت با خیل عظیم زائران پیاده همراه شد و در  حرم مطهر امام حسین(ع) حضور یافت.

این فرد «ایزدی مذهب» به نمایندگی از ایزدی‌های شهر موصل که درپی حملات تروریست‌های تکفیری داعش آواره شده‌اند خود را به کربلای معلی رسانده‌ است تا ضمن همبستگی با شیعیان از آیت‌الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان تشکر کند.

او خود را «رزکی جوقی» (ابو اشجان) معرفی کرد و گفت: ایزدی‌های موصل همانند شیعیان و سنی‌ها تحت حملات تروریست‌های داعش قرار دارند. دختران و زنان ما قربانیان اصلی تروریست‌های تکفیری داعش هستند. آنها مردان را می‌کشند و دختران و زنان ما را به بردگی می‌گیرند و ظالمانه‌ترین جنایت‌ها بر آن‌ها روا می‌دارند.

وی با اشاره به اظهارات آیت‌الله سیستانی در دیدار با یک هیأت ایزدی گفت: ایشان به ما گفت که شما (ایزدی‌ها) امانت‎هایی هستید که حق به گردن ما دارید. ما هیچ‌گاه شما را فراموش نخواهیم کرد.

رزکی جوقی یک تابلویی در دست داشت که نوشته بود من ایزدی هستم جانم فدایت حسین. آقای جوقی با ابراز شگفتی از جمعیت میلیونی زائران حرم امام حسین(ع) گفت: من اینجا آمده‌ام که با هموطنان خود در مصیبت شهادت سرور بشریت، امام حسین(ع) شریک شوم.

وی هدف خود از حضور در اجتماعی میلیونی اربعین در کربلا را با کلامی از امام علی(ع) پاسخ داد که ایشان می‌فرماید: مردم یا برادر دینی تو و یا همانند تو در خلقت هستند.

رزکی جوقی با اشاره به جنگ حق امام حسین(ع) علیه باطل گفت: هم‌اکنون نیز این جنگ ادامه دارد و شیعیان در جنگ با تروریست‌های داعش این راه را ادامه می‌دهند.

این ایزدی مذهب با ابراز خرسندی از میهمان‌نوازی خدام از زائران اربعین گفت: این چیزهایی که من اینجا دیدم فوق تصور بود. آنان التماس می‌کردند که میهمانشان شوم. من به امام حسین(ع) و امام علی(ع) اعتقاد دارم و از این جهت است که در این مراسم شرکت می‌کنم. در پاسخ به این اقدام بی‌نظیر آقای رزکی جوقی یک جوان عراقی با در دست گرفتن یک تابلو نوشته پیام جالبی را در ابراز همبستگی و حمایت از ایزدی مذهب‌ها منتشر کرد.

بر روی پارچه نوشته این جوان که از زائران پیاده اربعین حسینی بود نوشته شده است: شهدای ما (شیعه، سنی، مسیحی و ایزدی) جاودانند. و دختران ایزدی که ربوده شدند ناموس ما هستند خون ما یکی است. همه عراقی هستیم.

 

پایان پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.