خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عربستان تولیدات رنگین‌کمانی به بهانه «ترویج همجنس‌گرایی» برای کودکان را ممنوع کرد

یکی از مقام‌های حکومتی در مصاحبه تلویزیونی عربستان مطرح کرد: «این لوازم با هدف تشویق به همجنس‌گرایی تولید شده و با عقاید اسلامی و عرف جامعه در تضاد است و برای نسل جوان رنگ‌آمیزی همجنس‌گرایان را تبلیغ می‌کند».

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک مقام حکومتی به تلویزیون دولتی عربستان سعودی گفته اسباب‌بازی‌ها و لوازم تحریر و حتی البسه کودکان که با نمادهای رنگین‌کمان طراحی یا رنگ‌آمیزی شده «با هدف تشویق به همجنس‌گرایی» تولید شده است.

شبکه الخباریه عربستان گزارشی پخش کرده که در آن ماموران وزارت اقتصاد این کشور در حال جمع‌کردن این اسباب‌بازی‌ها، پوشاک رنگین‌کمانی هستند.

قطر هم ماه دسامبر گذشته در اقدامی مشابه عملیاتی را برای جمع‌آوری اسباب‌بازی‌هایی با رنگ‌آمیزی رنگین‌کمان انجام داد.

یکی از این مقام‌ها می‌گوید: «این لوازم با عقاید اسلامی و عرف جامعه در تضاد است و برای نسل جوان رنگ‌آمیزی همجنس‌گرایان را تبلیغ می‌کند».

وزارت اقتصاد عربستان هم در توییتی اعلام کرده که ماموران این وزارتخانه «محصولاتی که حاوی نمادها و علایمی که مروج انحرافند و با ارزش‌های پذیرفته شده و عرف در تضادند» را جمع آوری خواهند کرد. این وزارتخانه همچنین به فروشگاه‌هایی که چنین اجناسی عرضه کنند هم هشدار داده که با مجازات قانونی روبرو خواهند شد.

قطر هم ماه دسامبر گذشته در اقدامی مشابه عملیاتی را برای جمع‌آوری اسباب‌بازی‌هایی با رنگ‌آمیزی رنگین‌کمان انجام داد و هدف آن را مقابله با تولیداتی خواند که حاوی «شعارها و مضامینی متضاد با ارزشهای اسلامی» است.

در عربستان «سر زدن رفتار زنانه» از سوی مردان غیرقانونی است و مردان حق پوشیدن لباس زنانه را ندارد. قوانین مشابهی هم برای زنان و رفتار یا پوشش مردانه وجود دارد.

حتی «تظاهر» به چنین رفتارهایی در فضای مجازی هم برای شهروندان عربستان سعودی جرم محسوب می‌شود و قابلیت پیگرد قانونی دارد و مصداق «تخطی از قانون، ارزش‌های مذهبی و عرف جامعه و نقض حریم خصوصی» خوانده می‌شود.

منبع گفتگوی ادیان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.