خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| ساده ترین روش رزرو بلیط اتوبوس

با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف رزرو بلیط اتوبوس را بشناسید و خودتان را برای سفری جذاب جاده‌ای آماده کنید. 

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان‌نیوز)، روش‌های مخلتفی همیشه برای سفر پیش روی ما وجود دارند. برخی از ما سفرهای جاده‌ای، برخی دریایی و برخی هوایی را ترجیح می‌دهیم. سفرهای جاده‌ای پرطرفدارترین روش سفر محسوب می‌شوند. در بسیاری از مواقع، نشستن پشت فرمان خستگی بسیاری دارد. اینجاست که سفر با اتوبوس مطرح می‌شود. سفر با اتوبوس یک روش ساده و ارزان برای سفر است.

در گذشته اتوبوس‌ها امکانات چندانی نداشتند و سفر با آن‌ها بسیار دشوار بود. در حال حاضر اتوبوس‌ها همانند یک هتل متحرک هستند و امکانات بسیار شیک و حسابی دارند. دیگر اتوبوس‌ها نیز همانند گذشته نیستند که جلوی ترمینال توقف کنند و با صدای بلند مقصد خود را فریاد بزنند! امروزه باید همانند هواپیما یا قطار، بلیط اتوبوس را نیز رزرو کنید. با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف رزرو بلیط اتوبوس را بشناسید و خودتان را برای سفری جذاب جاده‌ای آماده کنید.

خرید بلیط اتوبوس
روش های خرید بلیط اتوبوس

روش‌های مختلف رزرو بلیط اتوبوس

برای رزرو بلیط اتوبوس می‌توانید به دو صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید. در روش حضوری باید به ترمینال‌های مختلف شهر مبدا مراجعه نمایید. برای مثال تهران ترمینال شرق، غرب، جنوب و بیهقی دارد. باید وارد فضای اصلی ترمینال شوید. در ساختمان اصلی ترمینال چندین و چند شرکت مسافربری حضور دارند. بالای هر شرکت مسافربری، نام و لیست مقصدهایی که به آن سفر انجام می‌دهد را می‌توانید ببینید.

بعد اینکه مقصد شما در آن لیست قرار داشت، می‌توانید به متصدی فروش بلیط همان شرکت مراجعه نمایید. سپس باید درباره اینکه کدام یک از اتوبوس‌ها در تاریخ مدنظر شما ظرفیت خالی دارند صحبت کنید. در نهایت بلیط را دریافت می‌کنید و روز موعود برای سفر آماده می‌شوید. البته گاهی بلیط در همان روز هم با کمی جستجو بین شرکت‌های مسافربری مختلف می‌توانید پیدا کنید.

بلیط اتوبوس

رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس

روش دوم رزرو بلیط اتوبوس، روش اینترنتی است. در حال حاضر بسیاری از مسافران فقط به‌صورت ایتنرنتی بلیط اتوبوس تهیه می‌کنند. در این روش هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست. پس نباید وقت خود را صرف مراجعه حضوری به ترمینال اتوبوسرانی کنید. هر جایی فقط با کمک یک موبایل یا کامیپوتر که به اینترنت دسترسی دارد، می‌توانید بلیط اتوبوس خود را رزرو کنید. روش خرید اینترنتی بسیار راحت است و در کمتر از ۵ دقیقه می‌توانید بلیط خود را تهیه کنید.

بلیط اتوبوس
روش خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

 

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس اصلاً دشوار نیست. ابتدا باید به سایت یکی از شرکت‌های معتبر توریستی همانند شرکت ره بال آسمان یا شرکت‌های دیگر سر بزنید. سپس در بخش مربوط به اتوبوس وارد شوید .مبدا و مقصد، تعداد مسافران و تاریخ سفر خود را مشخص کنید. روی جستجو که بزنید، لیستی از تمامی اتوبوس‌ها به شما نمایش داده می‌شود. اتوبوس‌ها و شرکت‌های مسافربری مختلفی مطمئناً در این لیست حضور دارند. می‌توانید قیمت‌ها را در تاریخ‌های روز قبل و روز بعد نیز مشاهده کنید. پس از آن در نهایت بلیط که مدنظرتان است را انتخاب می‌کنید. بعد وارد کردن مشخصات مسافران، روی پرداخت کلیک کرده و پرداخت مبلغ را انجام می‌دهید. در نهایت بلیط اتوبوس برای شما صادر می‌شود. به این ترتیب هیچ نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد.

برای استفاده از بلیط اینترنتی اتوبوس باید چه مدارکی همراه داشته باشیم؟

شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که وقتی بلیط اتوبوس خود را به‌صورت اینترنتی خریده‌ایم، چطور می‌توانیم سوار اتوبوس شویم؟ یعنی چه مدارکی را باید ارائه دهیم؟ زمانی که خرید خود را انجام دهید، تصویر بلیط برای شما ارسال می‌شود. این تصویر را به همراه یک کارت شناسایی معتبر باید همراه داشته باشید. با ارائه تصویر بلیط و کارت شناسایی، وارد اتوبوس می‌شوید و به سمت مقصد حرکت می‌کنید. به همین راحتی دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

بلیط اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس ارزان

توجه داشته باشید که اتوبوس‌ها نیز ساعت حرکت مشخصی دارند. به همین خاطر زمانی که به ساعت حرکت خود نزدیک می‌شوند، تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند تا مسافران تکمیل شوند و حرکت کنند. البته معمولاً اتوبوس‌ها تا زمانی که مسافران به حدنصاب نرسند، حرکت نمی‌کنند؛ اما با این حال قیمت بلیط اتوبوس در ساعات آخر حرکت، تا حدودی ارزان‌تر می‌شود. پس اگر هنگام خرید بلیط اتوبوس، بلیط‌های همان روز را خریداری کنید، قیمت کمتری را برای آن‌ها پرداخت خواهید کرد. البته در نظر داشته باشید که این در دوران کم‌تردد است. برای مثال در دوران عیدنوروز، بلیط اتوبوس اصلاً پیدا نمی‌شود. به همین خاطر اگر به هر دلیلی اتوبوسی صندلی خالی داشته باشد، بلیط آن را با قیمت بیشتری از حالت معمول ارائه می‌دهد.

همچنین در نظر داشته باشید که با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، گاهی اوقات تخفیف‌های ویژه‌ای شامل حال شما می‌شود. در ضمن باید فصل سفر به هر شهری را بشناسید. برای مثال در فصل تابستان قیمت بلیط اتوبوس تبریز افزایش پیدا می‌کند؛ اما قیمت بلیط جنوب ارزان می‌شود. اگر درباره زمان دقیق سفر به شهرهای مختلف بدانید، با انتخاب زمان کم‌تردد، می‌توانید بلیط اتوبوس ارزان قیمت تهیه کنید.

بلیط اتوبوس

مزیت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

اول از همه با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس لازم نیست که در این ترافیک سنگین، از وقت خود بزنید و به ترمینال اتوبوس شهر خود بروید. زمانی که به ترمینال مراجعه کنید، برای استعلام قیمت باید به ترمینال‌های مختلف سر بزنید. این کار واقعاً خسته‌کننده خواهد بود. همچنین متصدیان فروش هر شرکت، فرصت کافی برای ارائه توضیحات کامل به شما را ندارند. پس نه می‌توانید قیمت را در روزهای بعد و قبل با هم مقایسه کنید و نه قادر به مقایسه قیمت بلیط اتوبوس شرکت‌های مختلف خواهید بود.

همچنین نمی‌توانید درباره مدل دقیق اتوبوس اطلاعات داشته باشید. حتی در برخی مواقع امکان انتخاب صندلی نیز در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. در روش خرید اینترنتی می‌توانید مقایسه را با آرامش کامل انجام دهید و ارزان‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید مدل اتوبوس را در اینترنت جستجو کنید و تصاویر آن را ببینید. همچنین امکان انتخاب صندلی برای مسافر نیز وجود دارد. پس فرد می‌تواند انتخابی دقیق و سلیقه‌ای داشته باشید.

بلیط اتوبوس

استرداد بلیط اتوبوس

استرداد بلیط اتوبوس نیز به روش خرید شما بستگی دارد. یعنی اگر خرید خود را به‌صورت حضوری انجام داده‌اید، برای استرداد بلیط نیز باید به‌صورت حضوری اقدام کنید. پس باید به همان دفتر فروش شرکت مسافربری در همان ترمینال مراجعه نمایید و همراه با بلیط و کارت شناسایی، اقدام به استرداد بلیط خود کنید. این روش بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده است.

در حالی که اگر به‌صورت اینترنتی اقدام به خرید کرده باشید، می‌توانید استرداد خود را نیز به‌صورت اینترنتی انجام دهید. برای مثال اگر همانند مثالی که گفتیم که شرکت ره بال آسمان خرید خود را انجام داده باشید، می‌توانید برای استرداد از پشتیبانی ۲۴ ساعته مجموعه کمک بخواهید. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ترمینال نیست. به‌صورت کلی روش خرید اینترنتی یک روش بسیار عالی برای آسایش بیشتر مشتریان است.

خب دوستان عزیز، با روش‌های مختلف رزرو بلیط اتوبوس آشنا شدید. حال می‌دانید که به روش حضوری یا غیرحضوری و به‌صورت اینترنتی می‌توانید بلیط اتوبوس خود را رزرو کنید. به یاد داشته باشید که روش خرید اینترنتی، ساده‌ترین روش خرید بلیط اتوبوس محسوب می‌شود. در این روش از هر کجا با دسترسی به اینترنت می‌توانید بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید.

منبع Rahbal
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.