خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش‌های جنجالی به انتخاب خطیب روز عرفه در عربستان؛ «محمد العیسی را از منبر پایین بیاورید»

با وجود انتخاب «محمد العیسی» به عنوان خطیب روز عرفه در عربستان به دلیل اینکه گفته می‌شود «او فردی نزدیک به چهره‌های یهودی» است، با جنجال همراه شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ریاست امور حرمین شریفین در عربستان، «محمد العیسی»، دبیرکل انجمن جهان اسلام و از اعضای هیات علمای عربستان را به عنوان خطیب روز عرفه در این کشور مشخص کرد که با جنجال فراوان در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

منتقدان این انتخاب، با انتشار عکس‌هایی از العیسی در کنار حاخام‌های یهودی، وی را از چهره‌هایی دانستند که برای عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش کرده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف عربی با راه‌اندازی هشتگ #انزلوا_العیسی_من_المنبر (العیسی را از منبر پایین بیاورید) مخالفت خود را با انتخاب وی به عنوان خطیب روز عرفه در عربستان اعلام کردند.

این فعالان در مطالب خود از نمازگزاران و حجاج خواستند از اقامه نماز به امامت محمد العیسی امتناع کنند.

این افراد همچنین انتخاب چنین چهره‌ای برای بزرگترین تجمع سالیانه مسلمانان را جنایتی بزرگ خواندند.

محمد العیسی در ژانویه ۲۰۲۰ همزمان با گرامیداشت هولوکاست از اردوگاه آشویتس در لهستان بازدید کرد، همچنین وی تاکنون دیدارهای مختلفی با چهره‌های یهودی داشته است.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.