خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ببینید| بودای کوچک و لحظه روشن شدگی و اشراق

قسمتی از فیلم بودای کوچک (Little Buddha ) و لحظه روشن شدگی و اشراق توسط سمبل های درونی این قسمت از فیلم که همه نشان از تضادها و تعارض های درونی دارد، به تصویر کشیده شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، قسمتی از فیلم بودای کوچک (Little Buddha ) و لحظه روشن شدگی و اشراق در این سکانس قابل توجه است. همچنین در این فیلم داستان بودا را خواهیم دید. داستانی که بودا چگونه به روشن بینی و معنویت رسید، اینکه چطور بر ترس، غرور، طمع، شهوت و جهل خود غلبه کرد.

به سمبل های درونی این قسمت از فیلم که همه نشان از تضادها و تعارض های درونی دارد دقت کنید. گورو شاکیامونی مشهور به بودا حدود ۲۵ قرن پیش در شمال شرقی هند (در نپال) متولد شد. پدر او فرمانروای دودمان «ساکیا» بود.

به اعتقاد بودائی ها شاکیامونی در زیر درخت بودی توانست به حالت اشراق و روشن شدگی کامل برسد. بودا بعد از دو ماه در یک سخنرانی ایده جدید خود را از هستی در قالب چهار اصل بیان نمود. ۱ـ زندگی دنیای یکپارچه رنج است. ۲ـ این رنج انگیزه ای دارد. ۳ـ رنج را میتوان از میان برداشت. ۴ـ برای پایان دادن به رنج راهی وجود دارد.

هرچند بودای بزرگ در سن ۸۰ سالگی دیده از دنیا فرو بست اما شاکیامونی بودا (بودای تاریخی) طبق متون بودا نه نخستین بودا بود و نه آخرین آن ها، به طوری که در هینه یا نه به ۶ بودای کهن پیش از بودای تاریخی اشاره شده است.

آیین بودا علی رغم این که دین نام گرفته است آیینی است که مفهومی به نام خدا ( به عنوان خالق هستی) در قاموس این آیین وجود ندارد.


منبع کانال تلگرامی خودشناسی(کریشنامورتی)
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.