خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجدی در سوئد به آتش کشیده شد

به گزارش ادیان نیوز، عده ای نژاد پرست به این مسجد حمله کردند و این مسجد را به آتش کشیدند.از تلفات و سایر خسارات هنوز اطلاعاتی در دست نیست. روز گذشته نیزحمله به مسجدی در سوئد، پنج زخمی برجای گذاشت.

پلیس سوئد اعلام کرد: فردی ناشناس با حمله به مسجدی در شهر «آسکلستونا»،  آن را به اتش کشید که منجر به زخمی شدن پنج نفر گردید.

به گزارش بی بی سی عربی، سخنگوی پلیس سوئد اظهار کرد: هنگام حمله فرد ناشناس به مسجد، پانزده تا بیست نفر در مسجد بوده است.

این مسجد در طبقه همکف  ساختمانی در شهر آسکلستونا نود کیلومتری غرب استکهلم قرار دارد.

رسانه های سوئد تصاویری از دود و شعله های آتش را که پیش از رسیدن خودروهای اطفای حریق، از پنجره های مسجد زبانه می کشید، منتشر کردند.

لارس فرانزال سخنگوی پلیس سوئد به خبرنگاران گفت: یکی از شاهدان عینی گفته است که فردی را دیده که شیئئ نامعلوم را به سمت پنجره ساختمانی که مسجد در ان بوده، پرتاب کرده و پس از آن آتش شعله ور شده است.

وی افزود: پنج نفر در مسجد به سبب خفگی ناشی از استنشاق دود به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی پلیس سوئد عنوان داشت: پلیس در حال شناسایی فرد مهاجم است اما تاکنون کسی را در این رابطه بازداشت نکرده است.

وی تاکید کرد: پلیس به عنوان یک خرابکاری عمدی با این حادثه برخورد خواهدکرد.

در همین حال عمر مصطفی رئیس انجمن اسلامی سوئد نیز در اظهاراتی به رادیو سوئد گفت: حملات علیه مسلمانان سوئد در این اواخر تشدید شده است.

این حادثه درگیرودار بحث و جدل  بر سر سیاست های مهاجرت در سوئد رخ می دهد؛ آنجا که احزاب راست گرای افراطی در تلاشند تا از پذیرش نود درصدی  پناهندگان جلوگیری کنند این در حالی است که ازاحزاب دیگر به دنبال ابقای سیاست های آزاد در این زمینه هستند.
منبع : شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.