خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمله بی سابقه رسانه حامی عربستان به سردار سلیمانی

به گزارش ادیان نیوز، شبکه العربیه در هفته های اخیر به شدت در حال حمله به سردار قاسم سلیمانی از طریق ارائه تحلیل های مختلف در مورد حضور این سردار  ایرانی در جبهه های عراق و سوریه است. این شبکه خبری که از مواضع عربستان سعودی و ایادی این کشور به شدت حمایت می کند، فرماندهان بارز ایرانی و در راس آنها سردار سلیمانی را متهم به اعمال غیر قانونی و خلاف دیپلماسی کرده است.
شبکه العربیه در این رابطه گزارش داد: «ایران ۷هزار نیروی سپاهی در مناطق مختلف عراق بکارگرفته تا از این طریق مکتب ولایت فقیه را در این کشور به تدریج پایه گذاری کند. این امر باعث شده تا اهل سنت عراق از این مسئله به شکوه بیافتند. در این میان، ایران کارشناسان نظامی به مناطق جنگ زده عراق با هدف ترویج تفکر بسیجی در این کشور ارسال کرده است. مقامات نظامی ایران و در رأس آنها ژنرال سلیمانی، نیروهای خود را همراه با تجربه ای که از عراق به دست آورده اند به سوریه ارسال می کنند. فرماندهان ایرانی اذعان می کنند که ما نیروهای مردمی در سوریه سازماندهی کردیم که قادر هستند در موازات ارتش این کشور از نظام سوریه حمایت کنند.»
این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «ناظران تحریم ها در سازمان ملل از حضور قاسم سلیمانی در عراق و سوریه خبر می دهند. این در حالی است که این ژنرال ایرانی در فهرست تحریم های بین المللی بوده و در مورد هرگونه سفر به خارج از ایران تحریم شده است. با این وجود، ژنرال سلیمانی این تحریم ها را نقض کرده است چرا که گزارش هفت صفحه ای سازمان ملل با ارائه اسنادی، حضور قاسم سلیمانی را در عراق ثابت کرده است.»
به راستی چرا اقدامات کشور عربستان و ایادی آن از طریق رسانه ها بیش از پیش علیه حضور این سردار ایرانی گسترش پیدا کرده است؟ آیا غیر از این است که اعراب پیروزی های ایران در منطقه و گسترش نفوذ تهران را برنمی تابند؟ کشورهای عربی و  در راس آنها عربستان که خود داعیه مبارزه با داعش را دارند، حریم هوایی کشورها را نقض می کنند و زنان و کودکان را در مناطق مختلف به خاک و خون می کشند. همین کشورهای عربی هستند که سلاح و تجهیزات نظامی را به بهانه بهار عربی به داعش و گروه های مسلح دیگر در عراق و سوریه ارسال کردند. حالا که داعش منافع  اعراب را در منطقه تهدید کرد، زیر چتر آمریکا قرار می گیرند و دم از مبارزه با تروریسم می زنند. فرماندهان سعودی و قطری دراستان الانبار عراق و الرقه سوریه در حال جنگ با حکومت های منتخب مردم هستند و بسیاری از اهالی این مناطق را به صرف شرکت در انتخابات به خاک و خون می کشند و نامزدان انتخابات پارلمانی عراق را از خانه های خود می ربایند و آنها را سرمی برند. عربستان در کنار قطر و برخی کشورهای عربی تا دو سال پیش طی نشست هایی تحت عنوان دوستان سوریه، از اقدامات داعش و گروه های تروریستی در سوریه حمایت می کردند ولی اکنون از خواب بیدار شده و سر عقل آمده  اند. همه محافل سیاسی می دانند که خودروهای زرهی و شخصی داعشی ها در عراق با پلاک عربستان در حال رفت و آمد هستند و  قطر و عربستان در راس منبع حمایت های مالی و نظامی گروه های مسلح در سوریه قرا رگرفته اند.
حال رسانه های تابع عربستان و ایادی کشورهای عربی در پی این هستند تا حضور سردار قاسم سلیمانی رادر عراق و سوریه خدشه دار کنند و حضور نیروهای ایرانی در این دو کشور را اقدام غیرقانونی محسوب می کنند. سران عرب خود را به خواب زده اند و حقایق را نمی بینند. حضور سردار سلیمانی و نیروهای ایرانی در عراق و سوریه با اذن مقامات این دو کشور است. پارلمان عراق چندی پیش گفته بود سردار سلیمانی برای ورود به عراق اختیار تام دارد؛ این در حالی است که حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ماه گذشته گفته بود عراق به برخی کشورهای ائتلاف اجازه نداده تا علیه داعش حملات هوایی انجام دهند. کشورهای عربی در عراق و سوریه تاکنون نتیجه ای از حملات تفریحی خود نگرفته اند و تنها منازل مسکونی مردم را ویران کرده اند و زنان و کودکان را کشته اند.
ولی ایران بدون در نظرگرفتن ائتلاف بین المللی، در سوریه و عراق پیروزی هایی محقق کرد که مقامات آمریکا را به آن واداشت تا با تهران در مبارزه با تروریسم همکاری کنند. سردار سلیمانی و نیروهایش بودند که منطقه آمرلی و جرف الصخر در عراق را از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی کردند. قاسم سلیمانی بود که با سازماندهی نیروهای مردمی  باعث شد تا مناطق شیعه نشینی چون دیالی به دست داعش سقوط نکند. همه رسانه های غربی و عربی شاهد هستند که این سردار قدرتمند در جبهه های مناطق شمال بغداد را مدیریت کرد و حضور وی هم در کنار نیروهای ایرانی در سوریه برای کسی پوشیده نیست. همین نیروها هستند که حدود چهار سال نگذاشتند دمشق به دست نااهلان و گروه های تروریستی بیافتد. وجود فرماندهان ایرانی در سوریه سبب شد تا معارضان مسلح بشار اسد و حامیان خارجی آنها در مقابل راه حل سیاسی بحران سوریه تسلیم شوند. این در حالی است که عربستان و ایادی عربی آنها کشتار مردم سوریه و ویرانی این کشور را به راه حل سیاسی ترجیح داده اند.»
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.