خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تعطیلی دفتر جاسوسی آمریکا در باکو

به گزارش ادیان نیوز، بیان نقض حقوق بشر در مورد تعطیلی دفتر رادیو آزادی که تلاش خود را بر پایه جاسوسی و آشوب و برهم زدن نظم عمومی، توهین و تهمت زدن به دولت الهام علی اف با وجود اخطارهای قبلی پلیس جمهوری آذربایجان به این رسانه ، این اتفاقات را به همراه داشته است.
اکنون آمریکا سعی می نماید با دور نمودن افکار عمومی از اقدامات غیر رسانه ای این رادیو و بیان ادعای همیشگی خود در رعایت حقوق بشرداستان تازه ای را به عنوان پوشش این اقدامات رادیو آزادی نشان دهد.جف راتک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا،  اظهار داشت واشینگتن از باکو می‌خواهد که پایبندی‌اش را به تعهدات بین‌المللی از جمله رعایت حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین نشان دهد.
اتهامات وارده به این رادیو شامل دوازده تن از کارکنان دفتر رادیو اروپای آزاد در باکو می باشد که برای بازجویی در تاریخ ۲۷ دسامبر و دسامبر ۲۸ احضار و بازداشت شدند. همزمان با دستور الهام علی اف مبنی بر عفو تعدادی از زندانیان سیاسی جف راتک از مقامات آذربایجان خواسته است بر مبنای چنین عفوی، دیگر زندانیانی را که در ارتباط با دستیابی به حق خود در زمینه آزادی‌های بنیانی زندانی شده‌اند، نیز آزاد کنند.
البته تلاش گسترده رسانه ای و همچنین تبلیغات فضای مجازی بر این مورد استوار است که سازمان امنیت و همکاری اتحادیه اروپا یورش به دفتر رادیو اروپای آزاد در باکو را ضربه جدی به آزادی رسانه و آزادی بیان درجمهوری آذربایجان ارزیابی کرده بودند.
شایان ذکر است که بودجه رادیو اروپای آزاد رادیو آزادی و سرویس‌های مختلف آن توسط کنگره ایالات متحده آمریکا برای جاسوسی و تنش در اوضاع منطقه و اهداف استعماری تامین می‌شود.پس طبیعی است که کشوری مانند آمریکا در قبال بسته شدن رادیوی جاسوسی خود چنین تبلیغات و تلاشی را داشته باشد.
منبع: موسسه راهبردی دیده بان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.