خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صلح در جوامع در پرتوی همبستگی و رواداری میان ادیان است

امام جمعه ملبورن:

امام جمعه ملبورن گفت: کار مذهب و دین صلح، نزدیک کردن دل‌ها و ایجاد اخوت و رواداری میان بشریت است و در حقیقت صلح در هر جامعه‌ای از طریق همبستگی رقم میخورد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی طی خطبه‌های نماز جمعه این هفته در شهر ملبورن با اشاره به مقوله صلح و رواداری گفت: عناصری وجود دارند که در هر برهه از دین و مذهب سو استفاده کرده و موجب نفاق و اختلاف می‌شوند لذا نخبگان و رهبران دینی باید از این جماعت اعلام برائت کنند.

وی افزود: پیروی از سیره و سبک زندگی حضرت امام سجاد علیه السلام راه اصلی برای رسیدن به صلح و تعالی در جامعه است لذا رهبران مذهبی با برائت از عوامل تفرقه، موجب صلح و تقویت برادری در جامعه شوند.

حجت‌الاسلام وحیدی گفت: وضعیت مسلمانان مظلوم به ویژه در افغانستان، یمن، سویه، فلسطین و کشمیر تأسف برانگیز است لذا ضروری است تا حاکمان با رویکرد جدی و شفاف به رسیدگی به مشکلات ملت‌های خود اقدام نمایند.

وی گفت: متأسفانه در نتیجه سیاست‌های اشتباه حاکمان امروز ملت‌های مظلوم مسلمان در منطقه همچنان تحت ظلم و ستم قرار دارند.

نماینده شورای علمای شیعه پاکستان در استرالیا اظهار داشت: امروز نیاز به یک مجمع مردمی داریم تا حقوق تمامی اقشار مختلف جامعه حفظ شده و جلوی پایمال شدن حق آنان گرفته شود.

منبع مهر
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.