خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش اسلام ستیزی و حمله به اماکن مذهبی در سوئد

به گزارش ادیان نیوز،در فاصله کمتر از چند ساعت، دو مسجد در شهر اسکیلستونا واقع در ۹۰ کیلومتری استکهلم پایتخت سوئد، طعمه حریق عمدی اسلام ستیزان شد.
 آتش سوزی اول در حالی رخ داده که مسلمانان در حال اقامه نماز بودند و در پی این اقدام خشونت آمیز، تعداد ۵  نفر از نمازگزاران دچار جراحت و سوختگی شدند.

از چند سال پیش تاکنون، موجی از مخالفت با دین اسلام در سوئد به راه افتاده است. این مخالفین معتقدند، دین اسلام هیچ جایگاهی در کشور سوئد ندارد. به عنوان نمونه: رهبر حزب دموکرات سوئد، سابقا در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود،” ما باید از انتشار اسلام در سوئد جلوگیری کنیم و کسانی که به دین اسلام اعتقاد دارند را از کشور اخراج نماییم”.
مسلمانان در این کشور مسیحی حتی در گفتن اذان، نیز تحت فشار هستند و مورد حمله غیر مسلمانان سوئدی قرار می گیرند. اسلام ستیزی و حمله به مسلمانان و اماکن مذهبی آنها با سرعت رو به افزایش است. در این راستا، حزب دموکرات سوئد که یک حزب راستگرای افراطی و مخالف اسلام است، درخواست اخراج و ترک مسلمانان از این کشور را کرده بود.
بنا بر این گزارش، با وجود اینکه مسیحیان در کشور های اسلامی مانند ایران که به شدت در اقلیت هستند، ولی در عین حال، سرانه کلیساهای آنها، از سرانه مساجد مسلمانان در کشورهای مسیحی به مراتب بالاتر است و بنا به اقرار خودشان در آزادی کامل برای برگزاری مراسم های دینی خود برخوردارند و به تازگی این امر مورد تائید نماینده این اقلیت در مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته است.
اسلام ستیزی در غرب که پس از حملات ساختگی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱  به شدت در حال گسترش و رسمیت است و تندروها و خشونت گراها، با زدن بر چسب تروریست بر مسلمانان، بهانه ای برای تهاجم فیزیکی و روانی به آنها را فراهم آورده و با اشکال گوناگون، مسلمانان را تحت فشارهای عقیدتی، اجتماعی، سیاسی و … قرار می دهند.
گفتنی است، با وجود اینکه مسلمانان حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۹ میلیون نفری سوئد را تشکیل می‌دهند، با محدودیت های متعددی در این کشور مدعی آزادی عقیده روبرو هستند و بنا به گزارش “اکسپو”- بنیاد سوئدی گسترش آگاهی‌ها در مورد نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی-، حداقل ۱۲ مسجد در سراسر سوئد طی یک سال گذشته، هدف حمله قرار گرفته‌اند.
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.