خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهدویت در نگاه اسلامی عامل وحدت آفرین ادیان ابراهیمی

ادیان نیوز: حجت الاسلام محمدمهدی لطفی، کارشناس مهدوی در گفت و گو یی با اشاره به وعده پیامبر اسلام (ص)‌ به ظهور موعود در دین اسلام گفت: پیامبر (ص) در خطبه غدیر می فرمایند که مهدی از فرزندان من است، در آخرالزمان ظهور می کند و دین اسلام را فراگیر و جهانی می سازد.
وی تصریح کرد: پیامبر (ص)‌ ادامه می دهند که مهدی موعود (ع) آموزه های دینی را به کامل ترین صورت پیاده می کند و جامعه آرمانی که آرزوی دیرینه همه انبیا و اولیا بوده در حکومت حضرت ولی عصر (عج) شکل می گیرد.
حجت الاسلام لطفی مهدویت را در نگاه اسلامی عامل وحدت آفرین بین شیعه و اهل سنت دانست و بیان کرد: اشتراکات بسیاری چون اعتقاد به اصل وجود موعود، فرزندی از فرزندان پیامبر اسلام (ص) و فرزندان حضرت فاطمه (س)، توافق در اتفاقات عصر ظهور و شکل و شمایل حضرت میان شیعیان و اهل سنت وجود دارد.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه باور به مهدویت عامل وحدت بین همه ادیان به ویژه ادیان ابراهیمی است، اظهار کرد: اصل باور مهدویت میان یهودیت، مسیحیت و اسلام مشترک است و اینکه در آخرالزمان منجی باعث نجات مردم خواهد شد یکی از اشتراکات ادیان ابراهیمی است.
وی با اشاره به برخی از اشتراکات میان این ادیان تصریح کرد: البته اگر چه اختلافاتی میان ادیان ابراهیمی در ظهور منجی وجود دارد اما نقاط مشترکی مانند حوادث قبل از ظهور، ترسیم وضعیت دنیا بعد از ظهور و غیره نیز وجود دارد، همچنین خدامحوری و خداباوری و اجرای عدالت از جمله دیگر اشتراکات یهودیت، مسیحیت و اسلام است.
حجت الاسلام لطفی با اشاره به ضرورت تاکید و تمرکز بیشتر بر موعود در این ادیان گفت: موعودباوری عامل گفتگوی بین ادیان ابراهیمی است و عامل نشاط و حرکت و وحدت بین مسیحیت و یهودیت و اسلام است.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه مهدی هراسی و مهدی ستیزی در غرب بدون توجه به نگاه دینی است، عنوان کرد: تمامی اسلام هراسی و شیعه هراسی با نیات سیاسی سردمداران غربی صورت می گیرد و القای نابودی دنیا از سوی منجی اسلامی با اهداف مادی و منافع شخصی صورت می گیرد.
وی افزود: این در حالی است که یهودیت سنتی و مسیحیت سنتی که مبتنی بر کتاب و سنت هستند هنوز باور موعود عدالت گستر و جهان شمول را دارند.
حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه اتفاقات امروز جهان غرب جنبه سیاسی دارد، ابراز کرد: سینمای هالیوود و جهان غرب با استفاده ابزاری از موعود و منجی باوری به دنبال اهداف مادی و سیاسی خود هستند.
این پژوهشگر مهدویت با اشاره به نیات این سیاستمداران خاطرنشان کرد: غرب با معرفی موعودی دست ساز، خشن و خون ریز در صدد است تا افکار عمومی جهان را به خود معطوف کرده و خود را منجی جهان معرفی کند، آنها به این باور هستند که با مطرح کردن منجی های زمینی نگاه مردم را از دین و خدا جدا کرده و تسلط بر دنیا را به دست بگیرند.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.