خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عامل اصلی موفقیت در برابر تکفیری‌ها وحدت شیعه و سنی است

به گزارش ادیان نیوز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق، وحدت و همدلی نیروهای شیعه و سنی در عرصه سیاسی و نظامی را دستاورد بزرگی در راستای افزایش قدرت ملی و منطقه‌ای عراق دانست.
شمخانی افزود: وحدت و یکپارچگی عراق اصلیترین عامل موفقیت در برابر تکفیری‌ها و حامیان آنهاست که سعی دارند با ایجاد تفرقه و طرح مسایل انحرافی، ظرفیت‌های جهان اسلام را در مقابله با نظام سلطه و رسیدن به پیشرفت و توسعه مستهلک سازند.
وی با تمجید از نقش مرجعیت و هم پیمانی شیعی در استقرار ثبات سیاسی و بسیج عمومی عراق برای مقابله با مخاطراتی که تمام شهروندان این کشور را تهدید می‌کند، بر اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران برای تداوم حمایت همه جانبه از دولت عراق برای ریشه کنی فتنه تروریسم تاکید کرد.
شمخانی گفت: مستندسازی و بیان واقعیت‌های شکل گیری فتنه داعش، حامیان آن و شیوه مقابله موثر و واقعی با تروریسم امری مهم به منظور حفظ تاریخ و فرهنگ مقاومت است.
شمخانی ظرفیت‌های عظیم فرهنگی عراق همچون برگزاری کنگره اربعین حسینی با مشارکت ۲۰ میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان و تامین امنیت آن را فرا‌تر از شعائر دینی و دارای ابعاد جهانی توصیف کرد و افزود: حماسه برگزاری باشکوه اربعین حسینی، پشتوانه قدرت سیاسی، فرهنگی و امنیتی عراق و نشان دهنده وحدت مسلمانان با محوریت محبت و ارادت به اهل بیت پیامبر اسلام است.
سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات جاری عراق در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید کرد: سیاست توسعه اختلافات و تفرقه در گروه‌های مختلف عراق که طی دوران حضور نظامیان خارجی در این کشور پایه گذاری شد با ظهور نتایج آن از جمله فتنه داعش بر ضد خود عمل کرد.
وی افزود: با افزایش اتحاد و انسجام در میان مردم عراق شکست مفتضحانه‌ای به تروریست‌های تکفیری و حامیان آن تحمیل شده و این روند تا آزادی کامل مناطق تحت اشغال ادامه خواهد داشت.
حکیم در پایان با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به بازسازی مناطق آسیب دیده از درگیری‌های نظامی اظهارداشت: با روند رو به رشد ایجاد امنیت در مناطق مختلف عراق لازم است همکاری‌های اقتصادی دو کشور برای توسعه رفاه و سازندگی در ابعاد مختلف افزایش یابد.
منبع: پایگاه خبری داعش
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.