خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشابه تعالیم فرقه رجوی با قواعد شیطان پرستی

در یکی از قواعد یازده گانه شیطان پرستی چنین آمده است :
اصل هشتم : نباید به هر چیزی اعتراض کنی. این شما هستی که باید مورد اعتراض قرار بگیری (یعنی فقط حق داری به خودت اعتراض کنی).
در فرقه رجوی هم این اصل یکی از اصولی ترین قوائد سازمانی به حساب می آید که به آن « عملیات جاری » می گویند که در ذیل آن را توضیح خواهم داد.
در عملیات جاری افراد می بایست از صبح تا شب هر فکری که به ذهن شان خطور کرده بود مثبت یا منفی به روی کاغذ بیاورند و هر شب در جمع اعتراف کنند. نفرات مجبور می شدند تا دست به اعتراف بزنند آنان حتی تخیلات روزانه شان را که در کاغذ نوشته بودند در جمع باید می خواندند. اگر گزارش تنظیمی بار منفی از نظر قوانین و آموزش های عقیدتی و فرقه ای سازمان داشت افراد حاضر در جمع برای خودنمایی و تملق پیش مسئولین سازمان به فرد اعتراف کننده پرخاشگری می کردند فحش های رکیک می دادند حتی کار به کتک کاری نیز می کشید. جالب است که افراد فحش ناموسی هم به دوست و همرزم خود می دادند و فرد اعتراف کننده در نشست عملیات جاری حق نداشت در آن موقعیت پاسخ دیگران را بدهد!!! فرقی نداشت که به اصطلاح انتقادها و دشنام ها و فحش های ناموسی بجا بود یا نادرست. طبق تعالیم و دستورهای مسئولین سازمان و شخص رجوی در نشست عملیات جاری فقط و فقط باید به دشنام ها و توهین ها و تحقیرها گوش می دادی حرص می خوردی و پاسخ نمی دادی. اگر در مواردی نیز بعضی از نفرات طاقت شنیدن دشنام های رکیک را نداشتند حتی ممکن بود از فرط ناراحتی و حقارت از حال طبیعی خارج شوند.
نشست های عملیات جاری ترفندی بود تا نفرات نتوانند خود تصمیم بگیرند یا در باره خانواده هایشان فکر کنند. نشست های عملیات جاری و سیستم خاصی که سازمان برای نفرات طراحی کرده بود باعث می شد افراد از همدیگر بترسند و اعتمادی بین نفرات وجود نداشته باشد و کسی جرأت انتقاد از مسئولین سازمان و شخص رجوی را نداشته باشد.
در نشست عملیات جاری همه نفرات وادار می شدند تا از همدیگر جاسوسی کنند . هیچ کس جرأت نمی کرد با همرزم و رفیقش حرف بزند و درد و دل و صحبت کند .هر چند درد و دل کردن با دوستان در سازمان محفل نام داشت و آن را تحت عنوان شعبه سپاه پاسداران می نامیدند و خود جرم بزرگی بود .
یکی از اهداف نشست عملیات جاری در تشکیلات رجوی این بود که غرور افراد را بشکنند و عضو تشکیلاتی را از خصلت های انسانی تهی کنند فردیت او را متلاشی کرده و تبدیل به یک ربات کنند.
منبع: فرقه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.