خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ضرب شست بسیجیان فداکار به تروریست‌ها

ادیان نیوز:  ترور فرهنگیان و کارمندان، بمب‌گذاری جاده‌ای، حمله به کارکنان نیروی انتظامی و ترور بسیجیان بلوچ، بخشی از ناامنی‌های چند ماه اخیر در شهرستان “سرباز” واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان بوده است.
این در حالی است که با تلاش رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی تحت امر این قرارگاه، طی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، یک تیم تروریستی در یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی و در عملیاتی موفق، بسیاری از عوامل آن دستگیر شدند.
طبق بیانیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، این تیم در گذشته در چند اقدام کور تروریستی، تعدادی معلم و نیروهای بسیجی را در منطقه جنوب شرق کشور به شهادت رسانده بود.
برخی اخبار دریافتی نشان می‌دهد که در کنار کار دقیق اطلاعاتی و شناسایی صورت گرفته‌شده در چند روز اخیر برای دستگیری این گروه تروریستی، عوامل دیگری نیز در این موفقیت مهم و تأثیرگذار بوده‌اند.
در عملیات دستگیری گروه تروریستی نقش قابل توجهی از فرآیند شناسایی با همکاری مستقیم مردم بومی و همراهی و روشنگری صورت گرفته شده علمای اهل سنت و نقش‌آفرینی برخی از سران طوایف بلوچ منطقه صورت گرفته است.
علاوه بر این همچنین بخشی از  عملیات دستگیری عوامل تروریستی اخیر با نقش آفرینی مستقیم عملیاتی و نظامی بسیجیان بلوچ منطقه صورت گرفته است.
در حالی که تروریست‌ها در چند ماه اخیر با فداکاری بسیجیان بلوچ در مرزهای شرقی با ناکامی‌های بزرگی روبرو شده‌اند، عملیات موفقیت‌آمیز اخیر در دستگیری گروه دیگری از تروریست‌ها با مشارکت مؤثر و مستقیم بسیجیان بلوچ، ضربه سنگین دیگری به این گروهک‌ها محسوب می‌شود.
از سوی دیگر، حضور مستقیم و مؤثر نیروهای بسیجی بلوچ در عملیات اخیر، جواب قابل تأملی به تهدیدات اخیر گروهک‌های ترویستی مبنی بر تصمیم و اقدام تروریستی علیه نیروهای بومی بسیج در بلوچستان به حساب می‌آید؛ جوابی که درس عبرتی برای بداندیشانی خواهد بود که مقاصد شوم در سر می‌پرورانند.
منبع: مشرق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.