خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجمعات اعتراضی زنان در روز جهانی حق سقط جنین +فیلم

روز ۲۸ سپتامبر هزاران زن در کشورهای مختلف به مناسبت روز جهانی دفاع از حق سقط جنین راهپیمایی کردند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، در ایتالیا راهپیمایی معترض به حق سقط جنین با ردیابی به دنبال می‌شد. چراکه مدافعان زنان در این کشور می‌گویند با روی کار آمدن جورجا ملونی، راست‌گرا می‌تواند حقوق قانونی جرم‌زدایی را از سقط جنین (مصوب ۱۹۷۸) بازنگری کند و از حق سقط جنین بسیار محدود استفاده کند.

روز چهارشنبه در فرانسه تظاهرات مشابهی به مناسبت همین روز برگزار شد. تظاهرکنندگان در پاریس که اکثر زنان و از همه رده‌های سنی بودند، شعارهایی مانند «بدن، این من هستم و من تصمیم می‌گیرم» و «سقط جنین حق است، از حق‌مان دست نخواهیم کشید» سر دادند.

سارا شولت، دانشجوی ۲۵ ساله و دکترای حقوقی که در تظاهرات پاریس شرکت کرده بود گفت: «مهم است که افکار عمومی نسبت به این حق وجود دارد.»

در مجارستان، هزاران نفر در اعتراض به فرمان حکومتی که زنان باردار را ملزم می‌کند قبل از سقط جنین «عملکردهای حیاتی جنین» را شخصاً تظاهرات کردند.


جولیا اسپرونز، رئیس انجمنی در مجارستان که برای مبارزه با حقوق زنان می‌کند، می‌گوید: «اکنون دادن به ضربان قلب جنین گوش یا تماشای سونوگرافی اجباری است. ما فکر می کنیم که این یک شکنجه غیرانسانی و واقعی برای یک زن است.»

در این کشور عضو اتحادیه اروپا، حق سقط جنین از دهه ۱۹ تا هفته دوازدهم بارداری در اکثر موارد قانونی اما ویکتور اوربان بوده است. .

زمان لازم الاجرا شدن قانون اساسی جدید در ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی، مجارستان از «حیات جنین از زمان لقاح» دفاع کرده است. سازمان غیردولتی عفو بین الملل اصلاحات جدید در این کشور را «پسرفتی نگران‌کننده» خوانده و آن را محکوم کرده بود.

در ۱۴ کشور از ۵۲ کشور اروپایی سقط جنین همچنان به شماره می‌رود. مالت تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که سقط جنین در آن همچنان ممنوع است. پس از این کشور، لهستان هم سال گذشته با تصویب شرایط قانونی پایان دادن اختیاری به بارداری را، حتی در صورت شدید و غیرقابل چشم پوشی جنین بدتر کرد.

منبع یورو نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.