خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

غرب گرایی و توهم رضا صفا در کنار نادیده گرفتن دستاوردهای علمی ایران

به گزارش ادیان نیوز، سرسپردگی به غرب از یک طرف و بی هویتی خانوادگی و فرهنگی از طرف دیگر، موجب آن شده که برخی از مجریان شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب، جمهوری اسلامی ایران را کشوری عقب مانده و کشورهای غربی را مدینه فاضله معرفی کنند.
رضا صفا از جمله این افراد است که به شدت متوهم شده و به خاطر عدم توجه ایرانیان به صحبتهای بی محتوای او در شبکه صهیونیستی نجات، دچار سرشکستگی شده و با هر بهانه ای به مردم ایران حمله ور و اعتقادات، فرهنگ، آداب، رسوم و سنن و دستاوردهای علمی و … آنان را به سخره می گیرد.
در یکی از برنامه های پخش شده از شبکه ماهواره ای نجات، رضا صفا با تمجیدهای مبالغه آمیز و غیر واقعی درباره پیشرفت های علمی غرب، با اهانت به اعتقادات مردم ایران، گفت اگر شعار “مرگ بر آمریکا” که توسط مردم ایران سر داده می شود، به حقیقت بپیوندد، بعد از مرگ آمریکا، ایرانیان باید با فرش و گربه شان زندگی کنند؛ چون تنها چیزی که ایرانی ها ساخته اند این دو چیز است.!!
بنابر این گزارش، این ادعا توسط این فرد بی اطلاع از حوزه علم و فناوری در حالی مطرح می شود که به اقرار دانشمندان غربی، در سال ۲۰۱۰ میلادی تعداد مقالات معتبر علمی در ایران به یازده برابر میانگین جهانی رسیده و بزرگترین رشد در بین تمام کشورها محسوب می شود. در زمینه علم پزشکی نیز، ایران در سال ۲۰۰۶ مقام ششم و در سال۲۰۱۰ مقام نخست علمی را در بین ۸۵ کشور جهان به دست آورد.
 یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار رشد علمی، حوزه علم پزشکی است که دستاوردهای آن نه تنها در داخل کشور، بلکه در سرتاسر جهان مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. پرتو درمانی از طریق استفاده از محصولات هسته ای و تولید داروهایی که با بهره گیری از انرژی هسته ای ساخته می شود مانند: رادیو داروی تکنسیوم ۹۹ و ید ۱۳۱، داروهای نوترکیب مانند: سالمترول و زولدرنیک اسید، از جمله دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. این پیشرفت ها، ایران را در کشورهای سازنده داروهای بیوتکنولوژی در رده دوازدهم قرار داد.
همچنین پیشرفت در تولید داروهای ضد سرطان و تولید جدیدترین دارو در این زمینه نخستین بار در منطقه غرب آسیا، یکه تازی در سلول های بنیادین بنا به اقرار شبکه خبری سی ان ان، همتا سازی حیوانات، درمان ضایعات نخاعی با استفاده از سلول های شوآن، تولید موفقیت آمیز اولین داروی گیاهی ضدایدز، دستیابی به فناوری هسته ای صلح آمیز بومی، حرکت در مرز علمی در علوم هوافضا و …، برگ زرین دیگری از افتخارات علمی دانشمندان ایران به شمار می رود.
گفتنی است، بنا بر اعلام پایگاه های استنادی علوم در جهان، از جمله ISC- پایگاه استنادی علوم جهان اسلام- و SCOPUS در هلند، کشور ایران رتبه اول منطقه و ۱۶ جهان را در تولید علم جهان دارد و این در حالی است که کشورهایی مانند: روسیه و سوئیس در این رده بندی در رتبه های بعد از کشورمان قرار گرفته اند.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.