خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمله صهیونیست‌ها به ۱۵ مسجد فلسطینی از ابتدای ۲۰۲۲

از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۵ مسجد در کرانه باختری و قدس اشغالی مورد حمله نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۵ مسجد در کرانه باختری و قدس اشغالی مورد حمله نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

البکری در بیانیه مطبوعاتی امروز پنجشنبه خود توضیح داد که «این تخلفات در پرتو یک سیاست اشغالگری است که هدف آن اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای کار بدون هیچ گونه کنترل یا محدودیتی، حتی در مورد اماکن مذهبی و مساجد است.

در سال ۲۰۲۱، روابط عمومی و رسانه‌های وزارت اوقاف، حمله به بیش از ۱۰ مسجد در کرانه باختری، علاوه بر ده‌ها مسجد در نتیجه تجاوزات اسرائیل به نوار غزه را مستند کردند.

بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی در این شهر به همراه چند صد شهرک نشین تندرو اسرائیلی که در مرکز شهر در مناطق تحت حفاظت ارتش ساکن هستند زندگی می‌کنند.

اسرائیل کرانه باختری را در جنگ خاورمیانه در سال ۱۹۶۷ تصرف کرد و ده‌ها شهرک غیرقانونی را که در آن نزدیک به ۵۰۰ هزار شهرک‌نشین زندگی می‌کنند، ایجاد کرد.

فلسطینی‌ها خواهان کرانه باختری به عنوان بخشی از کشور آینده خود هستند و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را مانع بزرگی برای حل مناقشه می‌دانند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.