خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وحدت در پرتو مهدویت راهبرد اصلی تشکیل حکومت جهانی

ادیان نیوز: حجت الاسلام رحیم کارگر در گفت و گو یی با بیان اینکه باورداشت مهدویت و پذیرش ولایت آن حجت زنده الهی، یکی از الطاف و عنایات الهی به جامعه منتظر است، گفت: این باورداشت سترگ، باید محور رشد و تعالی و آینده نگری جامعه و کانون همدلی، اتحاد و انسجام آحاد جامعه باشد.
وی با بیان اینکه تجدید عهد و پیمان با امام زمان(ع) یعنی اتحاد و اجتماع قلوب و اراده ها در پرتو ولایت مهدوی و جلوگیری از تشتت و چندگانگی و اختلاف در میان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید اصلی ترین راهبرد آینده نگر و آینده ساز ما، اتحاد و انسجام در پرتو ولایت مهدوی باشد، امروز شعار محوری جامعه منتظر، باید اتحاد و همدلی در پرتو ولایت امام زمان(ع) باشد.
حجت الاسلام کارگر مهدویت را میراث گران بهای رسول اکرم(ص) و پیامبران دانست و بیان داشت: این طور نیست که فقط امام زمان(ع) خود میراث بر رسول اکرم(ص) و همه پیامبران باشد؛ بلکه ما نیز از این میراث گران بها بهره مند هستیم، در واقع ما نیز میراث بر همه پیامبران و امامان هستیم و این میراث گران قدر، همین باورداشت مهدویت و تمسک به ولایت مهدوی است.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با بیان اینکه ما الان در پرتو ولایت امام زمان(ع) قرار داریم و این مهم ترین مرحله زندگی بشری است، اظهارداشت: به همین جهت باید با تمام وجود از این سرمایه معنوی بهره ببریم و از آن محافظت و پاسداری کنیم.
وی بااشاره به سرمایه های هر جامعه ای مانند سرمایه های طبیعی، مادی – مالی، انسانی، اجتماعی و فرهنگی، افزود: درعصر حاضر مدیران برای توسعه، درعین حال که به سرمایه های اقتصادی، فیزیکی و انسانی توجه می کنند، از مباحثی مانند سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی و معنوی نیز غافل نیستند، مهدویت، سرمایه معنوی و فرهنگی عظیمی است و دارای ظرفیت های فراوانی برای اصلاح و تعالی و تحول فرهنگی جامعه است که باید مورد توجه همه سیاستگذاران و اندیشمندان باشد.
حجت الاسلام کارگر بااشاره به ظرفیت های مهدویت برای وحدت بخشی، تصریح کرد: یکی از بایستگی های امروز جامعه اسلامی و حتی جامعه بشری رسیدن به انسجام، وحدت و همدلی است که آموزه مهدویت از ظرفیت ها و توانایی های زیادی برای این وحدت و انسجام بخشی برخوردار است.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با بیان نخستین ظرفیت مهدویت برای وحدت، گفت: سرنوشت مشترک بشر در اندیشه مهدویت و منجی گرایی جلوه گراست. یعنی همگان – به خصوص مسلمانان – توجه کنند که در ذیل اندیشه مهدویت دارای سرنوشت مشترک و متحد هستند و به یک مقصد و غایت واحد حرکت می کنند.
وی ادامه داد: آینده نگری مثبت و روشن و ریشه کنی شر و ناراستی از جهان، هم باعث ایجاد امید و شور در جامعه شده و هم آنها را علاقه مند می سازد که در تحت لوای یک پرچم به آن آینده موعود بیندیشند. این امیدواری و اطمینان به آینده روشن و زیبا، قدرت زیادی در وحدت بخشی و انسجام و همدلی جامعه دارد.
حجت الاسلام کارگر افزود: بشریت و جامعه اسلامی در پرتو موعود گرایی، دارای هدف و آرمان مشترک و واحدی هستند. (خیر گرایی، صلح و امنیت جهانی ، شرورزدایی و ظلم ستیزی و…) و این هدف واحد، ظرفیت جمع کردن آحاد جامعه را در یک صف واحد دارد.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با بیان اینکه خود اندیشه انتظار و چشم به راهی و طلب آمدن منجی آسمانی و الهی، محور مشترک و وحدت بخش همه ادیان است، اظهارداشت: این انتظار در مکتب اسلام رنگ و بوی جدی تر و اطمینان بخش تری دارد و قدر مشترک همه اندیشه ها و مکاتب اسلامی است، همچنین نیاز به تشکیل حکومت واحد جهانی و رفع مشکلات و سختی های جامعه و تسریع در رسیدن به جامعه آرمانی دین، یکی دیگر از ظرفیت های اساسی مهدویت در وحدت بخشی است.
وی خاطرنشان کرد: صلح و نوع دوستی و احساس تعلق به یک جامعه واحد، به روشنی در اندیشه مهدویت قابل رصد و دستیابی است و این مساله باید بتواند زمینه های الفت و انس و دوستی همه افراد – بخصوص مسلمانان – را به هم نزدیک سازد.
حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه راهبرد اصلی زمینه سازی ظهور و تاسیس و تشکیل حکومت جهانی اسلام، وحدت در پرتو مهدویت است و این باید به عنوان چشم انداز همه فعالیت ها و برنامه های جامعه اسلامی باشد، گفت: همچنین راهبرد اصلی جامعه اسلامی برای مدیریت تحولات جهانی و مهار و کنترل آینده و آینده سازی بهره مندی از تعالیم درخشان مهدویت باشد و این نیازمند جمع شدن در یک صف واحد و اجتماع واحد است.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی وحدت را شعار اصلی جامعه منتظر دانست و بیان داشت: امروز شعار محوری جامعه منتظر و چشم انداز روشن آینده ما، باید اتحاد و همدلی در سایه سار  ولایت امام زمان باشد. آنجا که خود آن بزرگوار فرمود : «وَ لَوْ اَنَّ اَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطاعَتِهِ، عَلَی اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمْ الْیُمْنُ بِلِقائِنا ؛ اگر شیعیان ما – که خداوند آنان را به اطاعت خویش موفّق گرداند – در وفای به عهد الهی هم دل و هم پیمان می شدند، سعادت دیدار ما از آنان به تأخیر نمی افتاد» این دستور حضرت باید شعار محوری جامعه منتظر و تابلوی حرکت ما به آینده باشد، ما نیازمند وحدت و همدلی هستیم، ما هم در سطح ملی و داخلی باید همدلی و اتحاد خود را در سایه سار مهدویت حفظ کنیم و از این راهبرد برای اصلاح جامعه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه باید مهدویت وارد همه سلول های جامعه بشود، ادامه داد: وحدت داخلی از وحدت اعضای یک خانواده شروع می شود و به وحدت در میان آحاد جامعه، اعضای گروه ها و هیات ها؛ افراد یک شهر و در نهایت کل کشور اسلامی باید منجر بشود.
حجت الاسلام کارگر با اشاره به وحدت منطقه ای و بین همه امت مسلمان و کشورهای اسلامی در گام بعدی تصریح کرد: باورداشت مهدویت محور اشتراکی مهمی بین مسلمانان است؛ همان طور که توحید و قرآن و اهل بیت چنین رشته پیوند را ایجاد می کنند، ما و اهل سنت در اصل منجی گرایی و مهدویت مشترک هستیم؛ همان طور که در شخص منجی و مهدی موعود و ویژگی ها و واوصاف او اشتراک نظرداریم، همان طور که در زمینه نشانه های ظهور و حکومت جهانی و جهان شمولی اسلام در عصر ظهور مشترک هستیم.
مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی ادامه داد: ولی این اعتقاد باید تبدیل به کانون همدلی و انسجام جامعه اسلامی برای رسیدن به جامعه موعود و جذب دل ها به سوی حضرت مهدی(ع) باشد و هر نوع اختلاف و چند پارگی و تفرقه، منافی با این عقیده نجات بخش و منافی با دستورات خود حضرت است.   
وی گفت: در نهایت باید این این باورداشت الهی منجر به نزدیکی و انسجام همه حق طلبان و مستضعفان عالم گردد و آنها را در یک صف واحد جمع کند، مهم ترین اشتراک نظر ما با ادیان الهی، همین فرجام باوری و موعود گرایی است. مهدویت و منجی گرایی زبان مشترک ما با اهل دیانت های مختلف است و این زبان مشترک می توان جامعه جهانی را منسجم و متحد سازد.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.